기업 평가에 있어서 고객 활동 차원과 기업 역량의상호작용 효과
The Effect of the Scope of Firm's Activities toward Customers on the Firm Evaluation: The Interaction Effect of Corporate Ability
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
기업 평가에 있어서 고객 활동 차원과 기업 역량의상호작용 효과
The Effect of the Scope of Firm's Activities toward Customers on the Firm Evaluation: The Interaction Effect of Corporate Ability
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
한국형 기업의 사회적 책임활동 측정을 위한 척도 개발 연구: 소비자 인식을 중심으로
Developing a Scale for Measuring the Corporate Social Responsibility Activities of Korea Corporation: Focusing on the Consumers' Awareness
아시아마케팅저널 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
기업의 사회적 성과가 소비자의 태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업이미지와 기업명성의 조절적 효과를 중심으로
The Effect of Corporate Social Responsibility Initiatives on Consumers' Attitude: The Moderating Role of Consumers' Corporate Image and Corporate Reputation
POSRI경영경제연구 |
11 |
1 |
2011 |
경영학
항공사의 사회적 책임활동이 신뢰와 애호도에 미치는 영향
The Effects of Corporate Social Responsibility Activities on Trust, Loyalty in Airline
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
기업의 사회적 책임활동(CSR)이 기업-소비자 동일시와 기업에 대한 태도 및 재이용의도에 미치는 영향 - 대규모 커피 전문점 이용고객을 중심으로 -
Effects of Corporate Social Responsibility on company-consumer identification, Consumer’s Attitude and Repurchase Intention - Focusing on National Coffee Franchise -
관광연구 |
26 |
5 |
2011 |
관광학일반
기업의 사회적 책임활동이 기업이미지에 미치는 영향
The Effect of Corporate Social Responsibility Activities on Corporate Image
광고학연구 |
22 |
4 |
2011 |
신문방송학
프로스포츠구단 CSR활동의 적합성 인식이 스포츠팬의 태도와 행동의사에 미치는 영향
A Study of the Fit Perceptions of Corporate Social Responsibility by Professional Sport Teams on Sport Fan Attitudes and Behavioral Intentions
체육과학연구 |
21 |
3 |
2010 |
체육
프로스포츠구단 CSR활동의 적합성 인식이 스포츠팬의 태도와 행동의사에 미치는 영향
A Study of the Fit Perceptions of Corporate Social Responsibility by Professional Sport Teams on Sport Fan Attitudes and Behavioral Intentions
체육과학연구 |
21 |
3 |
2010 |
체육
기업의 사회적 책임활동에 대한 소비자의 귀인, 지각 그리고 반응
Consumers’ Attributions, Perception, and Responses on CSR Activities
경영학연구 |
41 |
2 |
2012 |
경영학