연구분야 :
클래스 :
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.16479
한자 : 實果
용어관계 |
관련용어 |
|||
유형 |
관계명 |
관계속성 |
클래스명 |
용어명 |
S:동의 |
Use (우선어) |
|
|
초등 실과와 중학교 기술․가정 교과의 연계성을 고려한 초등 실과 기술 영역의 내용 선정과 조직에 관한 연구
The Study on the Selection and Organization of the Contents of Technology Part of Practical Arts in Elementary School for Consideration of Articulation with Technology・Home Economic Subject in Middle School
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
초등 실과와 중학교 기술․가정 교과의 연계성을 고려한 초등 실과 기술 영역의 내용 선정과 조직에 관한 연구
The Study on the Selection and Organization of the Contents of Technology Part of Practical Arts in Elementary School for Consideration of Articulation with Technology・Home Economic Subject in Middle School
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
실과 식생활 영역의 다문화교육 프로그램 개발 및 적용
Development and Application of Multicultural Education Program for the Dietary life Area of Practical Arts
한국실과교육학회지 | 23 | 4 | 2010 | 교육학
실과 식생활 영역의 다문화교육 프로그램 개발 및 적용
Development and Application of Multicultural Education Program for the Dietary life Area of Practical Arts
한국실과교육학회지 | 23 | 4 | 2010 | 교육학
중학교 기술교과와 연계한 초등 실과 생명기술교육 프로그램 개발 및 적용
A Development and Application of Biotechnological Education Program in Elementary Practical Arts Connected with Technical Courses in Middle School
실과교육연구 | 16 | 1 | 2010 | 교육학
중학교 기술교과와 연계한 초등 실과 생명기술교육 프로그램 개발 및 적용
A Development and Application of Biotechnological Education Program in Elementary Practical Arts Connected with Technical Courses in Middle School
실과교육연구 | 16 | 1 | 2010 | 교육학
실과 의생활 영역의 다문화교육 프로그램 개발 및 적용
Development and Application of Multicultural Education Program for the Clothing Area of Practical Arts
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
실과 의생활 영역의 다문화교육 프로그램 개발 및 적용
Development and Application of Multicultural Education Program for the Clothing Area of Practical Arts
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
녹색식생활교육을 통한 아동의 인성교육
Green Food Education for Desirable Development of Children's Personality
한국실과교육학회지 | 25 | 3 | 2012 | 교육학
실과 기술영역 기반 진로교육 프로그램이 초등학생의 기술에 대한 태도에 미치는 효과
The Effects of Technology Contents- Based Career Education Program on Elementary Students' Attitudes toward Technology
실과교육연구 | 18 | 3 | 2012 | 교육학
교육대학교 학생의 실과 아이디어 구상 활동에서 TRIZ기법의 활용 효과
The Application Effect of TRIZ Technique in Practical Arts Idea Plan Activity by University Students of Education
한국실과교육학회지 | 25 | 3 | 2012 | 교육학
공학적 관점에서 초등 실과 교과서 속 전자회로의 이해
Analysis of Electronics part of practical arts in elementary schools from the viewpoint of engineering
한국실과교육학회지 | 24 | 2 | 2011 | 교육학
2009개정 교육과정의 [과학/실과] 교과군 도입 및 설정의 준거에 대한 타당성 분석 연구
Validity Analysis on a course grouping [Science/Practical Arts] and its rationale in the 2009 Curriculum Revision
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
2009개정 교육과정의 [과학/실과] 교과군 도입 및 설정의 준거에 대한 타당성 분석 연구
Validity Analysis on a course grouping [Science/Practical Arts] and its rationale in the 2009 Curriculum Revision
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
개념 획득 모형을 적용한 실과 교수학습과정안 개발
Development of Practical Arts Teaching and Learning Materials based on Concept Attainment Teaching Model
한국실과교육학회지 | 23 | 4 | 2010 | 교육학
개념 획득 모형을 적용한 실과 교수학습과정안 개발
Development of Practical Arts Teaching and Learning Materials based on Concept Attainment Teaching Model
한국실과교육학회지 | 23 | 4 | 2010 | 교육학
실과 교과를 통한 초등학교 녹색성장교육의 적합성 및 타당성에 관한 탐색적 연구
A Study on the Sutability and Validity of Practical Arts Education in doing Education for Green Growth at the Elementary School
한국실과교육학회지 | 24 | 1 | 2011 | 교육학
해방 이후 초등 실과 식생활 교육의 역사와 방향
History and Direction of Dietary Education in Korean Elementary Practical Arts Subject
한국실과교육학회지 | 23 | 3 | 2010 | 교육학
해방 이후 초등 실과 식생활 교육의 역사와 방향
History and Direction of Dietary Education in Korean Elementary Practical Arts Subject
한국실과교육학회지 | 23 | 3 | 2010 | 교육학
핵심 역량 증진을 위한 실과(기술·가정)교육과정의 재구조화 방안
A Study on the Approach Restructure of Practical Arts(Technology and Home Economics) Curriculum to Develop Key Competencies
교육과정평가연구 | 13 | 1 | 2010 | 교육학
핵심 역량 증진을 위한 실과(기술·가정)교육과정의 재구조화 방안
A Study on the Approach Restructure of Practical Arts(Technology and Home Economics) Curriculum to Develop Key Competencies
교육과정평가연구 | 13 | 1 | 2010 | 교육학
초등 실과 교원능력개발을 위한 평가지표의 중요도 조사 연구
Survey on the Importance Level of Evaluation Index for Teacher Ability Development in Elementary Practical Arts
한국실과교육학회지 | 24 | 4 | 2011 | 교육학
초등 실과 ‘목제품 구상과 만들기’ 단원 활동과제 분석
Analysis on the Practical Activities of 'Woodwork Project and Manufacturing' Unit in the Practical Arts Subject
한국실과교육학회지 | 24 | 3 | 2011 | 교육학
자연소재를 이용한 교수 학습이 초등학생의 환경 친화적 행동에 미치는 영향
Effects of Teaching-Learning Program Using Natural Materials on Environment-friendly Behaviors of Elementary School Students
한국실과교육학회지 | 24 | 4 | 2011 | 교육학
창의‧인성 함양을 위한 실과 수업 과정안 개발
Development of Practical arts Subject's Lesson Plan for Creativity and Personality
대한공업교육학회지 | 37 | 1 | 2012 | 실업교육학
교육대학교 학생의 실과 노작 학습에 대한 태도 - 의미분별법에 의한 태도 측정 -
The Attitude about Practical Arts Work Learning by University Students of Education - Attitude Evaluation by Semantic Differential Method -
한국실과교육학회지 | 24 | 1 | 2011 | 교육학
실과(기술․가정) 예비교사들의 통합교육(Inclusive Education)에 대한 인식
The Perception of Pre-Service Teachers on Inclusive Education in Practical Arts(Technical, Home Economics) Education
한국교육문제연구 | 28 | 1 | 2010 | 기타교육학
실과(기술․가정) 예비교사들의 통합교육(Inclusive Education)에 대한 인식
The Perception of Pre-Service Teachers on Inclusive Education in Practical Arts(Technical, Home Economics) Education
한국교육문제연구 | 28 | 1 | 2010 | 기타교육학
온라인 학습 공동체(OLC)를 활용한 실과 교수학습 활동이 아동의 자아존중감에 미치는 영향
The Effects of a Online Learning Community as a Supplementary Educational Environment for the Practical Arts Teaching and Learning on the Self-Esteem
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
온라인 학습 공동체(OLC)를 활용한 실과 교수학습 활동이 아동의 자아존중감에 미치는 영향
The Effects of a Online Learning Community as a Supplementary Educational Environment for the Practical Arts Teaching and Learning on the Self-Esteem
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
기본 교육과정 실과와 초등학교 실과 교과의 구성 체제 및 교육내용의 연계성 분석
Analysis on the Relation between the Framework and Contents of Practical Arts of Basic Curriculum and of Practical Arts of the Elementary School
특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학
기본 교육과정 실과와 초등학교 실과 교과의 구성 체제 및 교육내용의 연계성 분석
Analysis on the Relation between the Framework and Contents of Practical Arts of Basic Curriculum and of Practical Arts of the Elementary School
특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학
실과 식생활 교육내용에 대한 인천지역 초등 교사들의 요구도 분석
Needs assessment of elementary school teachers for the dietary life area in the Practical Arts Education
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
실과 식생활 교육내용에 대한 인천지역 초등 교사들의 요구도 분석
Needs assessment of elementary school teachers for the dietary life area in the Practical Arts Education
한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학
지식기반사회에서 정서지능 이론에 기초한 실과ㆍ교수학습 자료 개발과 그 적용 효과
A Study on the Application Effects and the Teaching·Learning Material Development of Practical Arts based on Emotional Intelligence Theory in Knowledge Based Society
한국실과교육학회지 | 24 | 1 | 2011 | 교육학
실과 교과서 ‘간단한 전자 회로 꾸미기’ 단원의 활동과제 분석
Analysis on the Practical Activities of 'Assembling Electronic Circuits' Unit in the Practical Arts Textbook
한국실과교육학회지 | 24 | 4 | 2011 | 교육학