한국어 다의어 의미 항목별 교육의 필요성 -명사 ‘말’을 중심으로-
A study on teaching polysemic words focusing on its various meanings
시학과 언어학 |
21 |
2011 |
기타인문학
영어 듣기에 영향을 미치는 요인 분석을 통한 영어 듣기 이해력 향상 방안
The Analysis of Factors Affecting English Listening Comprehension and its Implications for EFL Education
외국학연구 |
20 |
2012 |
기타인문학
한국어 어휘 교육 연구의 방향 모색
The Exploratory Study of Korean Vocabulary Research.
한국어교육 |
22 |
2 |
2011 |
한국어와문학
The effects of topic familiarity, vocabulary knowledge, and reading ability on L2 lexical inferencing
응용언어학 |
26 |
2 |
2010 |
언어학
The effects of topic familiarity, vocabulary knowledge, and reading ability on L2 lexical inferencing
응용언어학 |
26 |
2 |
2010 |
언어학
어절 내 형태소 출현 정보와 클러스터링 기법을 이용한 어휘지식 자동 획득
The automatic Lexical Knowledge acquisition using morpheme information and Clustering techniques
컴퓨터교육학회 논문지 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
어절 내 형태소 출현 정보와 클러스터링 기법을 이용한 어휘지식 자동 획득
The automatic Lexical Knowledge acquisition using morpheme information and Clustering techniques
컴퓨터교육학회 논문지 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
Assessing the Relative Roles of Vocabulary and Syntactic Knowledge in Reading Comprehension
응용언어학 |
28 |
2 |
2012 |
언어학
한국인 영어학습자의 영어능력과 어휘지식간의 상관관계
The Relationships between Korean EFL Learners' Proficiency and their Vocabulary Knowledge
언어과학 |
18 |
3 |
2011 |
언어학