예술과 자연의 상호 연관성에 대한 연구 : I. 칸트, J. G. 하만, F. 실러의 미학 사상을 중심으로
A Study on a Relevant Relation Between Arts and Nature : Focused on Aesthetic Theories of Kant, Hamann and Schiller
미학예술학연구 |
34 |
2011 |
기타예술체육
쉴러에 근거한 미적 교육 방안 연구 - ‘인간의 미적 교육을 위한 편지’ 를 중심으로 -
The Study on the Methods of Aesthetic Education on the Basis of Schiller
미술교육연구논총 |
32 |
0 |
2012 |
예술교육학
Schiller의 『미적 교육』에 관한 선행연구의 한계와 새로운 접근
A critical review of the previous studies and a new approach to the study on Schiller's 『On the Aesthetic Education of Man in a Series of Letters』
교육원리연구 |
16 |
1 |
2011 |
교육학
미적 교육과 인성 교육과의 연관성 연구 - ‘쉴러’와 ‘장자’를 중심으로 -
The Study of Relationship between Aesthetic Education and Moral Education - with F. Schiller and Chuang Tzu as the central figure -
미술교육연구논총 |
28 |
0 |
2010 |
예술교육학
미적 교육과 인성 교육과의 연관성 연구 - ‘쉴러’와 ‘장자’를 중심으로 -
The Study of Relationship between Aesthetic Education and Moral Education - with F. Schiller and Chuang Tzu as the central figure -
미술교육연구논총 |
28 |
0 |
2010 |
예술교육학