우리나라와 연변의 초등학교 수학 교과서의 비교 연구: 수 영역을 중심으로
A Study on Comparing Elementary Mathematics Textbooks of Korea and Yanbian Centered on Number Area
한국초등수학교육학회지 |
16 |
1 |
2012 |
교육학
혼합계산을 포함한 분수와 소수의 계산에서 피드백 프로그램의 개발ㆍ적용에 대한 효과 분석
An Analysis of the Effectiveness of the Development and Application of a Feedback Program for Mixed Calculations Involving Fractions and Decimals
한국초등수학교육학회지 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
혼합계산을 포함한 분수와 소수의 계산에서 피드백 프로그램의 개발ㆍ적용에 대한 효과 분석
An Analysis of the Effectiveness of the Development and Application of a Feedback Program for Mixed Calculations Involving Fractions and Decimals
한국초등수학교육학회지 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
학년 상승에 따른 초등학생들의 자연수 사칙계산 오답유형 및 오답률 추이와 그에 따른 교수학적 시사점
The Transition of Error Patterns and Error Rates in Elementary Students' Arithmetic Performance by Going Up Grades and Its Instructional Implication
한국초등수학교육학회지 |
16 |
1 |
2012 |
교육학