도덕 교과

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.166607

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

도덕과 교육 [ 道德科敎育 ]

초·중등학교급별 교사와 학생의 통일교육에 대한 인식 차이

A Comparative Study on Consciousness Gap on the Unification Education between Teachers and Students at the level of Elementary School to High School

윤리교육연구 | 28 | 2012 | 윤리교육학

사회과의 다문화교육의 분석을 통한 다문화 교육의 발전 방향 모색

Development of Multicultural Education in Korea by the Analysis of Social Subject's Multicultural Education

도덕윤리과교육 | 31 | 2010 | 교육학

사회과의 다문화교육의 분석을 통한 다문화 교육의 발전 방향 모색

Development of Multicultural Education in Korea by the Analysis of Social Subject's Multicultural Education

도덕윤리과교육 | | 31 | 2010 | 교육학

도덕과 교육의 개념 연구

A Study on the Concept of Moral Subject Education

윤리연구 | 1 | 86 | 2012 | 학제간연구

초등학교 통일교육의 다문화교육적 접근

A Study on Multicultural Education Approach in Elementary Unification Education

교육연구논총 | 32 | 2 | 2011 | 교육사회학

도덕과와 사회과의 통합적 운영이 어려운 까닭

The Reasons for the Difficulties of Integrating Application of Moral Subject and Social Studies Subject

초등도덕교육 | 33 | 2010 | 윤리교육학

도덕과와 사회과의 통합적 운영이 어려운 까닭

The Reasons for the Difficulties of Integrating Application of Moral Subject and Social Studies Subject

초등도덕교육 | | 33 | 2010 | 윤리교육학

초등학교 ‘바른생활’․‘도덕’의 전통윤리교육 분석과 과제 - 2007년 개정교육과정을 중심으로 -

Analysis and Task of the Traditional Ethics Education in the Elementary School’s Moral Subject - focussed on ’07 revised curriculum -

윤리연구 | 1 | 77 | 2010 | 학제간연구

초등학교 ‘바른생활’․‘도덕’의 전통윤리교육 분석과 과제 - 2007년 개정교육과정을 중심으로 -

Analysis and Task of the Traditional Ethics Education in the Elementary School’s Moral Subject - focussed on ’07 revised curriculum -

윤리연구 | 1 | 77 | 2010 | 학제간연구

PISA(2009)에 나타난 도덕교육 현황과 의미

Meanings and Realities of Moral Education in the PISA(2009)

도덕윤리과교육 | 34 | 2011 | 교육학

사회과와 도덕과의 교육과정 내용 중복성에 대한 분석과 대응

Analysis and Resolution of Contents Redundancy between the Social Studies and Moral Education Curriculums

시민교육연구 | 43 | 1 | 2011 | 교육학

윌슨의 개념분석법에 따른 도덕과의 개념 분석 수업 모형에 대한 연구

A Study on the Conceptual Analysis Instructional Model for Moral Subject Based on J. Wilson's Conceptual Analysis Method

초등도덕교육 | 34 | 2010 | 윤리교육학

윌슨의 개념분석법에 따른 도덕과의 개념 분석 수업 모형에 대한 연구

A Study on the Conceptual Analysis Instructional Model for Moral Subject Based on J. Wilson's Conceptual Analysis Method

초등도덕교육 | | 34 | 2010 | 윤리교육학

초등학교 5학년 미술과와 도덕과의 통합적 접근이 학습동기 및 학업성취도에 미치는 효과

The Effect of Integrated Approach of Fine Art Class and Moral Education Class on Learning Motivation and Academic Achievement - Focused on Elementary Grade 5 Students -

조형교육 | 36 | 2010 | 미술교육

초등학교 5학년 미술과와 도덕과의 통합적 접근이 학습동기 및 학업성취도에 미치는 효과

The Effect of Integrated Approach of Fine Art Class and Moral Education Class on Learning Motivation and Academic Achievement - Focused on Elementary Grade 5 Students -

조형교육 | | 36 | 2010 | 미술교육

다문화교육에서 아동의 자아정체성 문제 - 초등 도덕교과를 통한 해결방안 모색 -

A Study on the Self-Identity Problem of Children in Multicultural Families

철학연구 | 122 | 2012 | 철학

초등 도덕과에서 ‘좋은 수업’의 의미와 방향 : ‘초등도덕과교육’ 강좌의 모의수업 사례를 중심으로

The Meaning and the Course of ‘the Good Lessen' in Elementary School's Moral Subject : Focused on the Case of Trial Classes in the lecture; Elementary Moral Education

초등도덕교육 | 38 | 2012 | 윤리교육학

도덕과 내용체계에서 제4영역 ‘자연 초월적 존재와의 관계’ 분석 - ‘2007 개정교육과정’을 중심으로

An Analysis on the Fourth Sphere ‘the Relation with Nation or Transcendental Being’ of Moral Education Contents -Focussed on ´2007 Revised Curriculum

윤리연구 | 1 | 80 | 2011 | 학제간연구

초등학교 도덕과 통일교육의 비판적 검토

Critical Review of Unification Education in Elementary Moral Education

초등도덕교육 | 39 | 2012 | 윤리교육학

도덕 교과의 성격과 목표에 대한 논고

A Study on the Nature and Objective of Moral Studies

윤리연구 | 1 | 86 | 2012 | 학제간연구

클라우드 컴퓨팅(Cloud Computing) 시대에서 사이버윤리교육의 과제

Tasks of Cyber Ethics Education in the Cloud Computing Era

도덕윤리과교육 | 32 | 2011 | 교육학

도덕과의 정당성 및 정체성 연구

A Study on the Necessity and Identity of Moral Education as an Independent Subject

윤리연구 | 1 | 82 | 2011 | 학제간연구

도덕 교과의 성격과 목표에 대한 논고

A Study on the Nature and Objective of Moral Studies

윤리연구 | 1 | 86 | 2012 | 학제간연구