HMR

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.166691

한자 :

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클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

영문약자

a04-05 식료품 식료품

가정 대용식 [ 家庭代用食 ]

HMR 이용객의 식음료 정보인식수준의 세분화에 관한 연구 - HMR 영양정보를 중심으로 -

A Segmentation of Home Meal Replacement(HMR) Customer's F&B Information Recognition

관광경영연구 | 14 | 2 | 2010 | 관광사업/레져사업

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컨조인트 분석법을 이용한 한국 음식의 HMR 상품 개발에 관한 연구

A Study on the Development of HMR Products of Korean Foods Using Conjoint Analysis

Culinary Science & Hospitality Research | 18 | 1 | 2012 | 기타사회과학

HMR 상품의 선택속성이 고객만족과 재 구매 의도에 미치는 영향- 간단 조리 후 먹는 음식(Ready to end-cook)중심으로 -

A Study on the Effect of Selection Attributes on Consumer Satisfaction and Repurchase intention about HMR- In case of Ready-to-end-cook -

Culinary Science & Hospitality Research | 17 | 2 | 2011 | 기타사회과학

홈쇼핑 온라인 몰의 HMR 선택속성이 지각된 가치와 재 구매 의도에 미치는 영향

The Effect of Consideration Attribute of HMR Featured in Home Shopping Online Malls on Perceived Value and Repurchasing Intention.

외식경영연구 | 15 | 2 | 2012 | 관광학

HMR의 분류체계에 관한 연구

A Study on the Classification of Home Meal Replacement

관광연구저널 | 26 | 1 | 2012 | 관광학