지하철 스크린 도어 광고의 메시지 전략에 대한 내용분석
A Content Analysis of Message Strategy in Subway Platform Screen Door Advertising
OOH광고학연구 |
7 |
2 |
2010 |
신문방송학
지하철 스크린 도어 광고의 메시지 전략에 대한 내용분석
A Content Analysis of Message Strategy in Subway Platform Screen Door Advertising
OOH광고학연구 |
7 |
2 |
2010 |
신문방송학
지하철 환경 변화에 따른 커뮤니케이션 방법에 관한 연구 - 서울시 지하철 광고를 중심으로 -
A Study on Subway Advertisement according to Traffic Environment Change - Focused on subway advertisement in Seoul -
커뮤니케이션디자인학연구 |
34 |
2010 |
정보디자인
지하철 환경 변화에 따른 커뮤니케이션 방법에 관한 연구 - 서울시 지하철 광고를 중심으로 -
A Study on Subway Advertisement according to Traffic Environment Change - Focused on subway advertisement in Seoul -
커뮤니케이션디자인학연구 |
34 |
|
2010 |
정보디자인
지하철 광고제도 및 현황에 대한 비교 연구 - 한국과 일본, 영국, 프랑스를 대상으로
A Comparative Study on Subway Advertising System and Current Status for Korea, Japan, UK and France
OOH광고학연구 |
8 |
3 |
2011 |
신문방송학
대학생들의 지하철 광고 효율성 인식에 관한 연구
College Students' Perception of Efficiency of Advertisement in Subway
사회과학연구 |
22 |
1 |
2011 |
사회과학일반
지하철광고의 광고가치, 정보처리 기회, 동기가 광고태도, 재인, 회상에 미치는 영향
Effects of the Ad Value, Information Processing Opportunity and Motivation on the Aad and Recognition/Recall in Subway Advertising
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
19 |
3 |
2011 |
사회과학