BIS

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.167089

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

y06-01 조직/단체명 조직/단체명

국제결제은행 () [ 國際決濟銀行 ]

제조생산 정보화 시스템을 위한 BI 시스템

Business Intelligence System for Manufacturing Production Information System

디지털융복합연구 | 10 | 2 | 2012 | 기타과학기술학

Crise Financeira Global e Política Macroprudencial no Brasil

Global Financial Crisis and Macroprudential Policy in Brazil

포르투갈-브라질 연구 | 8 | 1 | 2011 | 지역학

제조생산 정보화 시스템을 위한 BI 시스템

Business Intelligence System for Manufacturing Production Information System

디지털융복합연구 | 10 | 2 | 2012 | 기타과학기술학

글로벌 금융 거버넌스에서 시장과 국가

The State and Market in the Global Financial Governance

Journal of China Studies | 12 | 2012 | 중국

강화민감성이 도박 행동에 미치는 영향: 도박의 시작과 지속을 중심으로

Effects of Reinforcement Sensitivity on Development and Maintenance of Gambling Behaviors

Korean Journal of Clinical Psychology | 29 | 3 | 2010 | 심리과학

강화민감성이 도박 행동에 미치는 영향: 도박의 시작과 지속을 중심으로

Effects of Reinforcement Sensitivity on Development and Maintenance of Gambling Behaviors

Korean Journal of Clinical Psychology | 29 | 3 | 2010 | 심리과학

금융거래의 안정화를 위한 토빈세(Tobin Tax) 도입방안에 관한 연구

A Study on the Introduction of Tobin Tax for Stabilization of The Financial Transactions

조세학술논집 | 26 | 2 | 2010 | 법학

금융거래의 안정화를 위한 토빈세(Tobin Tax) 도입방안에 관한 연구

A Study on the Introduction of Tobin Tax for Stabilization of The Financial Transactions

조세학술논집 | 26 | 2 | 2010 | 법학

Bus Stop 기능을 포함한 Bus Information Kiosk 디자인 제안

The Design Suggestion of Bus Information Kiosk Including Bus Stop Functions

디자인지식저널 | 21 | 2012 | 디자인

스트롱 흥미검사의 GOT-BIS 요인구조 재검토

Revisiting The GOT-BIS Factor Structure of the Strong Interest Inventory

進路敎育硏究 | 23 | 4 | 2010 | 진로교육

스트롱 흥미검사의 GOT-BIS 요인구조 재검토

Revisiting The GOT-BIS Factor Structure of the Strong Interest Inventory

進路敎育硏究 | 23 | 4 | 2010 | 진로교육

중학생의 행동활성화 및 행동억제 체계와 진로포부 간의 관계 모형 검증

Verification of the Relationship Model of Behavioral Activation System/Behavioral Inhibition System and Career Aspiration of Middle School Students

進路敎育硏究 | 23 | 4 | 2010 | 진로교육

중학생의 행동활성화 및 행동억제 체계와 진로포부 간의 관계 모형 검증

Verification of the Relationship Model of Behavioral Activation System/Behavioral Inhibition System and Career Aspiration of Middle School Students

進路敎育硏究 | 23 | 4 | 2010 | 진로교육

BAS/BIS, 자아탄력성과 웰빙 간의 관계

The Relationship between BAS/BIS, Ego-resiliency, and Well-being

한국심리학회지: 건강 | 16 | 2 | 2011 | 심리과학

BAS/BIS, 자아탄력성과 웰빙 간의 관계

The Relationship between BAS/BIS, Ego-resiliency, and Well-being

한국심리학회지: 건강 | 16 | 2 | 2011 | 심리과학

BIS/BAS의 정서사진자극에 대한 인지적 반응과 정신생리적 반응 차이

BIS and BAS related Difference on Cognitive and Psychophysiological Responses to the Affective Stimuli

한국심리학회지:일반 | 29 | 4 | 2010 | 심리과학

BIS/BAS의 정서사진자극에 대한 인지적 반응과 정신생리적 반응 차이

BIS and BAS related Difference on Cognitive and Psychophysiological Responses to the Affective Stimuli

한국심리학회지:일반 | 29 | 4 | 2010 | 심리과학

BIS/BAS의 정서사진자극에 대한 인지적 반응과 정신생리적 반응 차이

BIS and BAS related Difference on Cognitive and Psychophysiological Responses to the Affective Stimuli

한국심리학회지:일반 | 29 | 4 | 2010 | 심리과학

BIS/BAS의 정서사진자극에 대한 인지적 반응과 정신생리적 반응 차이

BIS and BAS related Difference on Cognitive and Psychophysiological Responses to the Affective Stimuli

한국심리학회지:일반 | 29 | 4 | 2010 | 심리과학