실천적 지혜

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.167171

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

프로네시스 [phronesis]

중용을 통해본 아리스토텔레스 윤리학의 특징

Two Types of Mean in Aristotle

서양고전학연구 | 45 | 2011 | 서양고전어와문학

아리스토텔레스 윤리학에서 이론적 탐구(theōria)와 도덕적 실천(praxis)의 관계

The Relationship between Theōria and Praxis in Aristotle’s Ethics

철학사상 | 43 | 2012 | 철학

Aristoteles와 Kant의 도덕교육론 비교

A Theoretical Comparison of Implications to Moral Education between Aristotle and Kant

교육과정평가연구 | 14 | 1 | 2011 | 교육학

상황주의사회심리학과 덕윤리 ― 상황주의적 도전과 실천적 지혜를 통한 덕윤리적 대응을 중심으로 ―

Situationist Social Psychology and Virtue Ethics : Focusing on the Situationist Criticism and Virtue Ethical Responses through Phronesis

철학 | 109 | 2011 | 철학

에피쿠로스의 욕망과 쾌락 : 인간 중심의 윤리

Pleasure and Desire in Epicurus: Ethics Focused on Man

인문사회과학연구 | 13 | 1 | 2012 | 기타인문학

초등 도덕교육에서의 도덕이야기 수업모형 개선 방향 탐구

A Study on the Improvement in the Instructional Model of Moral Narrative for Elementary School Children

윤리연구 | 1 | 83 | 2011 | 학제간연구

소크라테스의 ‘너 자신을 알라’와 아리스토텔레스의 실천적 지혜

‘Know thyself’ und phronesis

현상학과 현대철학 | 54 | 2012 | 철학

실천적 지혜를 탐구하는 잠언 교수 - 학습 방법

A Teaching-Learning Methods of the Proverbs for Exploring the Practical Wisdom

신학논단 | 62 | 2010 | 기타기독교신학

실천적 지혜를 탐구하는 잠언 교수 - 학습 방법

A Teaching-Learning Methods of the Proverbs for Exploring the Practical Wisdom

신학논단 | 62 | | 2010 | 기타기독교신학