중용을 통해본 아리스토텔레스 윤리학의 특징
Two Types of Mean in Aristotle
서양고전학연구 |
45 |
2011 |
서양고전어와문학
아리스토텔레스 윤리학에서 이론적 탐구(theōria)와 도덕적 실천(praxis)의 관계
The Relationship between Theōria and Praxis in Aristotle’s Ethics
철학사상 |
43 |
2012 |
철학
Aristoteles와 Kant의 도덕교육론 비교
A Theoretical Comparison of Implications to Moral Education between Aristotle and Kant
교육과정평가연구 |
14 |
1 |
2011 |
교육학
상황주의사회심리학과 덕윤리 ― 상황주의적 도전과 실천적 지혜를 통한 덕윤리적 대응을 중심으로 ―
Situationist Social Psychology and Virtue Ethics : Focusing on the Situationist Criticism and Virtue Ethical Responses through Phronesis
철학 |
109 |
2011 |
철학
에피쿠로스의 욕망과 쾌락 : 인간 중심의 윤리
Pleasure and Desire in Epicurus: Ethics Focused on Man
인문사회과학연구 |
13 |
1 |
2012 |
기타인문학
초등 도덕교육에서의 도덕이야기 수업모형 개선 방향 탐구
A Study on the Improvement in the Instructional Model of Moral Narrative for Elementary School Children
윤리연구 |
1 |
83 |
2011 |
학제간연구
소크라테스의 ‘너 자신을 알라’와 아리스토텔레스의 실천적 지혜
‘Know thyself’ und phronesis
현상학과 현대철학 |
54 |
2012 |
철학
실천적 지혜를 탐구하는 잠언 교수 - 학습 방법
A Teaching-Learning Methods of the Proverbs for Exploring the Practical Wisdom
신학논단 |
62 |
2010 |
기타기독교신학
실천적 지혜를 탐구하는 잠언 교수 - 학습 방법
A Teaching-Learning Methods of the Proverbs for Exploring the Practical Wisdom
신학논단 |
62 |
|
2010 |
기타기독교신학