T. S. 엘리엇의 『황무지』: 부활 인식론을 넘어서
T. S. Eliot’s The Waste Land: Resurrection Epistemology and After
T. S. 엘리엇연구 |
20 |
2 |
2010 |
영어와문학
T. S. 엘리엇의 『황무지』: 부활 인식론을 넘어서
T. S. Eliot’s The Waste Land: Resurrection Epistemology and After
T. S. 엘리엇연구 |
20 |
2 |
2010 |
영어와문학
인터넷 연재소설의 상호 소통 방식 - 작가의 태도와 독자의 반응을 중심으로 -
The study of interacting with 'Internet serial novel'
한국언어문학 |
77 |
2011 |
한국어와문학
A Corpus-Based Discourse Analysis of ESL Reader Response to a Political News Article
언어과학 |
19 |
3 |
2012 |
언어학
초등학생 학년군별 독자의 이야기책 읽기 반응 양상 연구
A study on child-readers' reading responses to storybooks by Grades Cluster
학습자중심교과교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교과교육학
「협창기문」의 독자 반응 연구-작품 해석과 도덕적 평가의 관련성을 중심으로-
A Study of Readers’ Response of 「Hyeop-chang-gi-mun(俠娼紀聞)」 -Focused on the Relevance of Interpretation and Moral Evaluation-
문학교육학 |
36 |
2011 |
한국어와문학
환상성의 독자반응 연구 - 후안 몬딸보와 루벤 다리오 작품에 나타난 ‘공포(miedo)’와 ‘망설임(vacilación)’을 중심으로 -
Estudio sobre la reacción del lector en la literatura fantástica - En torno al 'miedo' y a la 'vacilación' en las obras de Juan Montalvo y Rubén Darío -
중남미연구 |
29 |
2 |
2011 |
지역학
유아의 그림책에 대한 의미구성 과정 -자서전적 상호텍스트를 중심으로-
Young children's meaning making process of picturebook -focus on autobiographical intertexts-
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
유아의 그림책에 대한 의미구성 과정 -자서전적 상호텍스트를 중심으로-
Young children's meaning making process of picturebook -focus on autobiographical intertexts-
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
독자반응이론의 관점에서 본 아동학과 대학원생의 그림책 읽기
Reading Picturebooks of Graduate Students in Department of Child Psychology and Education in the Light of Reader-Response Criticism
문학교육학 |
31 |
2010 |
한국어와문학
독자반응이론의 관점에서 본 아동학과 대학원생의 그림책 읽기
Reading Picturebooks of Graduate Students in Department of Child Psychology and Education in the Light of Reader-Response Criticism
문학교육학 |
|
31 |
2010 |
한국어와문학