이비즈니스

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DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.167584

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b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

e-비즈니스 [e-business]

온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-

A cross-cultural validation of the structural model of online shopping

e-비즈니스연구 | 11 | 1 | 2010 | 무역학

온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-

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e-비즈니스연구 | 11 | 1 | 2010 | 무역학

온라인 소비자행동 연구의 현황과 과제

A Literature Review on Online Consumer Behaviors in Korea 2000-2009

소비자학연구 | 21 | 2 | 2010 | 경제학

영화산업의 디지털화 동향과 디지털시네마의 e-비즈니스 활성화 요인

The Movement of the Digitalization in Film Industry and Digital Cinema’s Active Factor to e-Business

전자무역연구 | 8 | 3 | 2010 | 무역학

영화산업의 디지털화 동향과 디지털시네마의 e-비즈니스 활성화 요인

The Movement of the Digitalization in Film Industry and Digital Cinema’s Active Factor to e-Business

전자무역연구 | 8 | 3 | 2010 | 무역학

전략적 제휴에서 기업이 지각하는 위험과 성과와의 관계에 관한 실증적 연구: E-비즈니스 산업을 중심으로

An Empirical Study on the Relationship between Perceived Risk and Performance in Strategic Alliances of E-business Firms

산업경제연구 | 23 | 6 | 2010 | 경제학

전략적 제휴에서 기업이 지각하는 위험과 성과와의 관계에 관한 실증적 연구: E-비즈니스 산업을 중심으로

An Empirical Study on the Relationship between Perceived Risk and Performance in Strategic Alliances of E-business Firms

산업경제연구 | 23 | 6 | 2010 | 경제학

분절화 콘텐츠시장의 등장과 E-비즈니스

The Emergence of Fragmented Digital Contents Market and E-Business

e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학

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The Emergence of Fragmented Digital Contents Market and E-Business

e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학

웹3D 기술을 활용한 중소제조 기업의 e-비즈니스 활용수준 개선방안 연구

A Study on the Improvement of Electronic Business Practical Use of Small and Medium Sized Manufacturing Corporation by Using Web 3D

전자상거래학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학

웹3D 기술을 활용한 중소제조 기업의 e-비즈니스 활용수준 개선방안 연구

A Study on the Improvement of Electronic Business Practical Use of Small and Medium Sized Manufacturing Corporation by Using Web 3D

전자상거래학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학

The Work Process for e-Business under More Flexible Production in U. S. Manufacturing Firms

미국 제조기업의 이비즈니스를 위한 효율적 생산과정

e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학

The Work Process for e-Business under More Flexible Production in U. S. Manufacturing Firms

미국 제조기업의 이비즈니스를 위한 효율적 생산과정

e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학

e-Commerce의 연구동향과 향후 연구방향 고찰

A Study on Research Directions Based on Recent Research Trends of e-Commerce

전자무역연구 | 8 | 1 | 2010 | 무역학

e-Commerce의 연구동향과 향후 연구방향 고찰

A Study on Research Directions Based on Recent Research Trends of e-Commerce

전자무역연구 | 8 | 1 | 2010 | 무역학

의료기관의 고객지향성, 직무만족, 서비스 가치가 경영성과에 미치는 영향

A Study on the Effects of customer orientations, employees satisfaction and service values to Business performance in Medical Service Organizations

전자상거래학회지 | 11 | 1 | 2010 | 경영학

의료기관의 고객지향성, 직무만족, 서비스 가치가 경영성과에 미치는 영향

A Study on the Effects of customer orientations, employees satisfaction and service values to Business performance in Medical Service Organizations

전자상거래학회지 | 11 | 1 | 2010 | 경영학

e-Business에 관한 연구동향과 향후 연구방향 고찰

An Approach to Recent Research Trends of e-Business and Future Research

전자무역연구 | 8 | 1 | 2010 | 무역학

e-비즈니스 분야 특성화 고등학교 교육과정 개발을 위한 교육 필요성 분석: 제천지역을 중심으로

Analysis on Educational Demands for Developing Curriculum in the e-business Specialized High School : Focusing on Jecheon Area

상업교육연구 | 26 | 3 | 2012 | 교육학

An integrated MODM process to optimize distribution network in CRM and supplier selection

고객관계관리와 공급자 선정에 있어 최적의 배송 네트웍을 위한 통합 다목적 의사결정 프로세스

전자상거래학회지 | 11 | 3 | 2010 | 경영학

An integrated MODM process to optimize distribution network in CRM and supplier selection

고객관계관리와 공급자 선정에 있어 최적의 배송 네트웍을 위한 통합 다목적 의사결정 프로세스

전자상거래학회지 | 11 | 3 | 2010 | 경영학

e-비즈니스의 안전성에 관한 연구

A Study on Safety of e-Business

경영과 정보연구 | 29 | 3 | 2010 | 경영학

e-비즈니스의 안전성에 관한 연구

A Study on Safety of e-Business

경영과 정보연구 | 29 | 3 | 2010 | 경영학