Evaluation of Convention Destination Images for 2006 and 2010: Importance-Performance Analysis of Meeting and Exhibition Planners’ Perceptions
IP분석에 의한 회의 및 전시 기획가의 컨벤션 개최지 이미지 평가
한국경제지리학회지 |
14 |
1 |
2011 |
지리학
컨벤션참가자의 개최지에 대한 지각이 만족에 미치는 영향 -브랜드 개성, 지각된 품질, 이미지와 가치를 중심으로-
The Influence of Convention Participants' Perceptions to the Destination on their Overall Satisfaction: A Focus on the Brand Personality, Perceived Quality, Image, and Value
관광학연구 |
34 |
1 |
2010 |
관광학
컨벤션참가자의 개최지에 대한 지각이 만족에 미치는 영향 -브랜드 개성, 지각된 품질, 이미지와 가치를 중심으로-
The Influence of Convention Participants' Perceptions to the Destination on their Overall Satisfaction: A Focus on the Brand Personality, Perceived Quality, Image, and Value
관광학연구 |
34 |
1 |
2010 |
관광학
컨벤션 개최지 브랜드개성이 이미지 및 지역경쟁력 제고에 미치는 영향에 관한 연구
The Effect of Convention Destination’s Brand Personality on Destination Image and Competitive Promotion
관광연구 |
26 |
1 |
2011 |
관광학일반
컨벤션 開催地의 이미지 形成過程 - 根據理論을 中心으로 -
Developing a Model of Image Formation Process of Convention Destinations: A Grounded Theory Approach
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
컨벤션 開催地의 이미지 形成過程 - 根據理論을 中心으로 -
Developing a Model of Image Formation Process of Convention Destinations: A Grounded Theory Approach
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
컨벤션 개최지 선호에 관한 연구 - 상품속성과 시간해석이론을 중심으로 -
Customers' Preference of Convention Destination Attributes: An Application of Temporal Construal Theory
관광학연구 |
35 |
1 |
2011 |
관광학
컨벤션개최지 이미지가 추천의도에 미치는 영향 - 컨벤션개최지 개성의 조절효과를 중심으로 -
The Impact of Convention Destination Image on Intention to Recommend: The Moderating Effect of Convention Destination Personality
관광학연구 |
35 |
3 |
2011 |
관광학