습관화

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 행위/활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.168104

한자 : 習慣化
영어 : habituation

b01-01 행위/활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

resultsIn (산물/결과)

 

 

반사 운동

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

학습 () [ 學習 ]

R2:기능적

isAppliedTo (적용 대상)

 

e02-02 패턴 패턴

습관 [ 習慣 ]

정서, 무엇을 어떻게 가르칠 것인가? : 초등도덕교육을 중심으로

Emotions, What and How to Teach in Elementary Moral Education

윤리연구 | 1 | 76 | 2010 | 학제간연구

정서, 무엇을 어떻게 가르칠 것인가? : 초등도덕교육을 중심으로

Emotions, What and How to Teach in Elementary Moral Education

윤리연구 | 1 | 76 | 2010 | 학제간연구

초등학교 ‘바른생활’․‘도덕’의 전통윤리교육 분석과 과제 - 2007년 개정교육과정을 중심으로 -

Analysis and Task of the Traditional Ethics Education in the Elementary School’s Moral Subject - focussed on ’07 revised curriculum -

윤리연구 | 1 | 77 | 2010 | 학제간연구

초등학교 ‘바른생활’․‘도덕’의 전통윤리교육 분석과 과제 - 2007년 개정교육과정을 중심으로 -

Analysis and Task of the Traditional Ethics Education in the Elementary School’s Moral Subject - focussed on ’07 revised curriculum -

윤리연구 | 1 | 77 | 2010 | 학제간연구

Aristoteles와 Kant의 도덕교육론 비교

A Theoretical Comparison of Implications to Moral Education between Aristotle and Kant

교육과정평가연구 | 14 | 1 | 2011 | 교육학

Emotion and Emotion Education in Moral Education

도덕교육에서의 정서와 정서교육

윤리교육연구 | 25 | 2011 | 윤리교육학

덕과 감정: 습관화를 통해 형성되는 유덕한 행위자의 감정을 중심으로

Virtue and Emotion: Focusing on Virtuous Agents' Emotion Cultivated through Habituation

철학논총 | 68 | 2 | 2012 | 철학

체벌에 있어서 아리스토텔레스의 습관화로서의 도덕교육 방법

Moral Education based on the Aristotelian Concept of Habituation in Corporal Punishment

교육연구논총 | 31 | 1 | 2010 | 교육사회학

체벌에 있어서 아리스토텔레스의 습관화로서의 도덕교육 방법

Moral Education based on the Aristotelian Concept of Habituation in Corporal Punishment

교육연구논총 | 31 | 1 | 2010 | 교육사회학