정서, 무엇을 어떻게 가르칠 것인가? : 초등도덕교육을 중심으로
Emotions, What and How to Teach in Elementary Moral Education
윤리연구 |
1 |
76 |
2010 |
학제간연구
정서, 무엇을 어떻게 가르칠 것인가? : 초등도덕교육을 중심으로
Emotions, What and How to Teach in Elementary Moral Education
윤리연구 |
1 |
76 |
2010 |
학제간연구
초등학교 ‘바른생활’․‘도덕’의 전통윤리교육 분석과 과제 - 2007년 개정교육과정을 중심으로 -
Analysis and Task of the Traditional Ethics Education in the Elementary School’s Moral Subject - focussed on ’07 revised curriculum -
윤리연구 |
1 |
77 |
2010 |
학제간연구
초등학교 ‘바른생활’․‘도덕’의 전통윤리교육 분석과 과제 - 2007년 개정교육과정을 중심으로 -
Analysis and Task of the Traditional Ethics Education in the Elementary School’s Moral Subject - focussed on ’07 revised curriculum -
윤리연구 |
1 |
77 |
2010 |
학제간연구
Aristoteles와 Kant의 도덕교육론 비교
A Theoretical Comparison of Implications to Moral Education between Aristotle and Kant
교육과정평가연구 |
14 |
1 |
2011 |
교육학
Emotion and Emotion Education in Moral Education
도덕교육에서의 정서와 정서교육
윤리교육연구 |
25 |
2011 |
윤리교육학
덕과 감정: 습관화를 통해 형성되는 유덕한 행위자의 감정을 중심으로
Virtue and Emotion: Focusing on Virtuous Agents' Emotion Cultivated through Habituation
철학논총 |
68 |
2 |
2012 |
철학
체벌에 있어서 아리스토텔레스의 습관화로서의 도덕교육 방법
Moral Education based on the Aristotelian Concept of Habituation in Corporal Punishment
교육연구논총 |
31 |
1 |
2010 |
교육사회학
체벌에 있어서 아리스토텔레스의 습관화로서의 도덕교육 방법
Moral Education based on the Aristotelian Concept of Habituation in Corporal Punishment
교육연구논총 |
31 |
1 |
2010 |
교육사회학