K-CESA

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.168131

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

약어

d04-02 평가/분석 평가/분석

대학생 직업기초능력 진단 평가 [Korea Collegiate Essential Skills Asessment]

비판적 사고 교육, 무엇을 어떻게 할 것인가

What to teach and How to evaluate in Critical Thinking Courses

교양교육연구 | 4 | 2 | 2010 | 학제간연구

비판적 사고 교육, 무엇을 어떻게 할 것인가

What to teach and How to evaluate in Critical Thinking Courses

교양교육연구 | 4 | 2 | 2010 | 학제간연구

비판적 사고 교육, 무엇을 어떻게 할 것인가

What to teach and How to evaluate in Critical Thinking Courses

교양교육연구 | 4 | 2 | 2010 | 학제간연구

비판적 사고 교육, 무엇을 어떻게 할 것인가

What to teach and How to evaluate in Critical Thinking Courses

교양교육연구 | 4 | 2 | 2010 | 학제간연구

대학입학 전형제도 유형과 대학생 핵심역량에 대한 연구

A Study on University Students' Essential Skills and University Admission Methods

농업교육과 인적자원개발 | 44 | 2 | 2012 | 교육학

대학의 직업기초능력 교육에 대한 교수와 학생의 인식 차이: A대학 사례를 중심으로

Differences of Perception Between Students and Teachers to the Key Competencies Education in the University through A College Practice

직업교육연구 | 30 | 4 | 2011 | 교육학

대학생의 핵심역량과 학업성취도 관계성에 대한 분석연구

A Study on the Relationship between College Students' Essential Skills and Academic Achievement

직업교육연구 | 31 | 2 | 2012 | 교육학

장애대학생의 핵심역량에 관한 탐색적 연구

An exploratory study on core competences of Korean handicapped college students

進路敎育硏究 | 24 | 2 | 2011 | 진로교육