교사보조로봇에 대한 유아의 사회적 상호작용 양상과 이미지
Aspects of Young Children's Social Interaction with Teaching-Assistant Robot and Their Images of the Robot
어린이미디어연구 |
9 |
3 |
2010 |
유아교육
교사보조로봇에 대한 유아의 사회적 상호작용 양상과 이미지
Aspects of Young Children's Social Interaction with Teaching-Assistant Robot and Their Images of the Robot
어린이미디어연구 |
9 |
3 |
2010 |
유아교육
지능형 로봇에 대한 유아교사의 인식 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Kindergarten teachers' awareness for intelligent robots(r-learning)
유아교육연구 |
31 |
6 |
2011 |
교육학
R-러닝 교사연수 프로그램 개발을 위한 기초연구
A research based rationale for developing Robot-learning teachers' training program
유아교육연구 |
32 |
2 |
2012 |
교육학
R-러닝의 특징과 인증제도의 개선방안에 관한 연구
아주법학 |
4 |
2 |
2010 |
법학
R-러닝의 특징과 인증제도의 개선방안에 관한 연구
아주법학 |
4 |
2 |
2010 |
법학
R-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers’ Concern Levels on E-learning
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
유아교육 학제 내 R-러닝 교과목 개발을 위한 기초연구
A basic study for the development of robot-learning course in the early childhood school system
유아교육연구 |
31 |
5 |
2011 |
교육학