반복적 동화 들려주기 활동과 동화구연 활동이 유아의 이야기 이해력 및 이야기 구조화 능력에 미치는 영향
Effect of Story comprehension of children and narrative structure ability through Repetitive reading to nursery tale and storytelling.
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
반복적 동화 들려주기 활동과 동화구연 활동이 유아의 이야기 이해력 및 이야기 구조화 능력에 미치는 영향
Effect of Story comprehension of children and narrative structure ability through Repetitive reading to nursery tale and storytelling.
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
동화 구성 및 구연 활동이 유아의 창의성 및 언어능력에 미치는 효과
The Effects of Children's Story Composition and Story-telling on Young Children's Creativity and Language Competency
한국교육문제연구 |
28 |
1 |
2010 |
기타교육학
동화 구성 및 구연 활동이 유아의 창의성 및 언어능력에 미치는 효과
The Effects of Children's Story Composition and Story-telling on Young Children's Creativity and Language Competency
한국교육문제연구 |
28 |
1 |
2010 |
기타교육학
동화구연교사의 동화구연 시 음성의 기본주파수 및 음성 강도 특징
The Characteristics of the Fundamental Frequency and the Voice Intensity of Story Tellers When Narrating Fairy Tales
정서·행동장애연구 |
27 |
3 |
2011 |
특수교육