영화로 배우는 스포츠철학수업의가능성과 과제
Possibility and Task of Sport Philosophy Teaching through Movie
움직임의 철학 : 한국체육철학회지 |
20 |
2 |
2012 |
체육
가톨릭 신앙공동체 성인 종교교육의 실천적 교육모형-Sharing Praxis를 중심으로-
The Practical Model of the Andragogy for Faith in Catholic Faith Community Based on the Sharing Praxis
종교교육학연구 |
35 |
2011 |
종교학
기독교 문화 형성을 위한 통전적 기독교교육의 성찰적 접근
An Approach of Critical Reflection in the Holistic Education for Forming the Christian Culture
신학과 선교 |
40 |
2012 |
기독교신학
한국신약학회의 역사 I(1961~1994)
A History of the New Testament Society of Korea I
신약논단 |
19 |
3 |
2012 |
기독교신학
수업 담론의 비판적 성찰: 과학, 예술, 비평 담론을 중심으로
Critical Reflection of Discourses on Teaching Focused on Scientism Discourse, Art Discourse and Criticism Discourse
교육사상연구 |
26 |
2 |
2012 |
교육학
한국교회 안에서 평신도의 신학하기를 함양하기 위한 성경연구방법 -쉐어드 프락시스(shared praxis) 접근에 근거한 커리큘럼 창조경험을 바탕으로 한 쉐어드 프락시스의 실용화에 대하여-
Bible Study Method for Encouraging Laity’s Theological thinking in Korean Church: about Actualization of Shared Praxis Approach Drawn on Curriculum Writing Experience Using Shared Praxis Approach
기독교교육 논총 |
26 |
2011 |
기독교교육
의과대학 문제중심학습에서 성찰 유형 및 문제중심학습 경험수준에 따른 성찰의 수준 분석 -비판적 성찰을 중심으로-
An Analysis of Reflection Level in Terms of the Reflection Style and the Grades in PBL(problem-based learning) of Medical School: Focused on Critical Reflection
교육공학연구 |
26 |
1 |
2010 |
교육학
의과대학 문제중심학습에서 성찰 유형 및 문제중심학습 경험수준에 따른 성찰의 수준 분석 -비판적 성찰을 중심으로-
An Analysis of Reflection Level in Terms of the Reflection Style and the Grades in PBL(problem-based learning) of Medical School: Focused on Critical Reflection
교육공학연구 |
26 |
1 |
2010 |
교육학
성인학습에서 성찰과 비판적 성찰의 이론적 계보 분석
A study of theoretical pathway analysis on “reflection” and “critical reflection” in adult learning
한국교육 |
37 |
4 |
2010 |
교육학
성인학습에서 성찰과 비판적 성찰의 이론적 계보 분석
A study of theoretical pathway analysis on “reflection” and “critical reflection” in adult learning
한국교육 |
37 |
4 |
2010 |
교육학
한국평생교육 연구와 실천에 대한 비판적 성찰 - 성기성물(成己成物) 가치 관점에서
A Critical Reflection on Korean Lifelong Education Research and Practice - From the Sung-Ki-Sung-Mool Perspective -
평생교육학연구 |
18 |
2 |
2012 |
교육학