비판적 성찰

연구분야 : A101100 인문학 > 문학 > 평론

클래스 : 행위/활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.168404

한자 : 批判的省察
영어 : Critical Reflection

b01-01 행위/활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

성찰 () [ 省察 ]

영화로 배우는 스포츠철학수업의가능성과 과제

Possibility and Task of Sport Philosophy Teaching through Movie

움직임의 철학 : 한국체육철학회지 | 20 | 2 | 2012 | 체육

가톨릭 신앙공동체 성인 종교교육의 실천적 교육모형-Sharing Praxis를 중심으로-

The Practical Model of the Andragogy for Faith in Catholic Faith Community Based on the Sharing Praxis

종교교육학연구 | 35 | 2011 | 종교학

기독교 문화 형성을 위한 통전적 기독교교육의 성찰적 접근

An Approach of Critical Reflection in the Holistic Education for Forming the Christian Culture

신학과 선교 | 40 | 2012 | 기독교신학

한국신약학회의 역사 I(1961~1994)

A History of the New Testament Society of Korea I

신약논단 | 19 | 3 | 2012 | 기독교신학

수업 담론의 비판적 성찰: 과학, 예술, 비평 담론을 중심으로

Critical Reflection of Discourses on Teaching Focused on Scientism Discourse, Art Discourse and Criticism Discourse

교육사상연구 | 26 | 2 | 2012 | 교육학

한국교회 안에서 평신도의 신학하기를 함양하기 위한 성경연구방법 -쉐어드 프락시스(shared praxis) 접근에 근거한 커리큘럼 창조경험을 바탕으로 한 쉐어드 프락시스의 실용화에 대하여-

Bible Study Method for Encouraging Laity’s Theological thinking in Korean Church: about Actualization of Shared Praxis Approach Drawn on Curriculum Writing Experience Using Shared Praxis Approach

기독교교육 논총 | 26 | 2011 | 기독교교육

의과대학 문제중심학습에서 성찰 유형 및 문제중심학습 경험수준에 따른 성찰의 수준 분석 -비판적 성찰을 중심으로-

An Analysis of Reflection Level in Terms of the Reflection Style and the Grades in PBL(problem-based learning) of Medical School: Focused on Critical Reflection

교육공학연구 | 26 | 1 | 2010 | 교육학

의과대학 문제중심학습에서 성찰 유형 및 문제중심학습 경험수준에 따른 성찰의 수준 분석 -비판적 성찰을 중심으로-

An Analysis of Reflection Level in Terms of the Reflection Style and the Grades in PBL(problem-based learning) of Medical School: Focused on Critical Reflection

교육공학연구 | 26 | 1 | 2010 | 교육학

성인학습에서 성찰과 비판적 성찰의 이론적 계보 분석

A study of theoretical pathway analysis on “reflection” and “critical reflection” in adult learning

한국교육 | 37 | 4 | 2010 | 교육학

성인학습에서 성찰과 비판적 성찰의 이론적 계보 분석

A study of theoretical pathway analysis on “reflection” and “critical reflection” in adult learning

한국교육 | 37 | 4 | 2010 | 교육학

한국평생교육 연구와 실천에 대한 비판적 성찰 - 성기성물(成己成物) 가치 관점에서

A Critical Reflection on Korean Lifelong Education Research and Practice - From the Sung-Ki-Sung-Mool Perspective -

평생교육학연구 | 18 | 2 | 2012 | 교육학