유구왕국의 아와모리 사회과교육 연구 - 대한황실 술문화 실종과 비교하며 -
A study on the Awamori social studies of Ryukyu Okoku
사회과교육 |
50 |
1 |
2011 |
교육학
막걸리 소비자의 구매동기, 선택속성 및 소비자 만족 간 관계 분석
The Analysis of the relationships among Makgeolli Consumers’ Purchase Motivations, Selection Attributes and Consumer Satisfaction
관광연구논총 |
24 |
3 |
2012 |
기타관광학
막걸리 브랜드이미지 강화를 위한 패키지디자인 전략
The Package Design Strategy for a Brand Image Reinforcement of Raw Rice Wine
브랜드디자인학연구 |
8 |
1 |
2010 |
디자인
막걸리 브랜드이미지 강화를 위한 패키지디자인 전략
The Package Design Strategy for a Brand Image Reinforcement of Raw Rice Wine
브랜드디자인학연구 |
8 |
1 |
2010 |
디자인
한국 외식문화의 대표주류인 막걸리의 해외 마케팅 방안에 관한 연구 - 칠레 와인의 수출 성공 사례를 중심으로 -
A Study on the Overseas Marketing Scheme for the Korean Rice Wine(Makgeolli) Representing Korean Dinging Culture - Introducing the Success Stories about the Export of Chilean Wine -
관광연구논총 |
22 |
1 |
2010 |
기타관광학
한국 외식문화의 대표주류인 막걸리의 해외 마케팅 방안에 관한 연구 - 칠레 와인의 수출 성공 사례를 중심으로 -
A Study on the Overseas Marketing Scheme for the Korean Rice Wine(Makgeolli) Representing Korean Dinging Culture - Introducing the Success Stories about the Export of Chilean Wine -
관광연구논총 |
22 |
1 |
2010 |
기타관광학
막걸리 구매영향요인이 이용만족에 미치는 영향
The Effect of Influential Factors for Makgeolli Purchase on The Using Satisfaction
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
막걸리 구매영향요인이 이용만족에 미치는 영향
The Effect of Influential Factors for Makgeolli Purchase on The Using Satisfaction
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
막걸리 특징요인이 세계화에 미치는 영향
Makgeolli's Character for the Globalization
관광레저연구 |
23 |
6 |
2011 |
관광학
한국 대표 전통주 '막걸리'의 상징색 제안
Suggestion of the symbolic color for Makgoli, traditional Korean liquor
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반
한국 대표 전통주 '막걸리'의 상징색 제안
Suggestion of the symbolic color for Makgoli, traditional Korean liquor
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반
막걸리 브랜드의 포스터 디자인 표현 연구
A Study on Representation of Poster Design of Rice Wine Brands
일러스트레이션 포럼 |
12 |
26 |
2011 |
디자인