공공쟁점 토론학습에서 학습자 성격 유형에 따른 소집단 특성별 정치적 효능감 효과
The effect of different small group participation according to personality type on ?ense of Political Efficacy?in public issues-centered classroom discussion
사회과교육 |
50 |
4 |
2011 |
교육학
공공쟁점 중심 사회과 토론수업에서 학생들은 왜 말하지 않는가?
Why are Students Silent in Classroom Discussion on Controversial Public Issues?
사회과교육 |
49 |
2 |
2010 |
교육학
공공쟁점 중심 사회과 토론수업에서 학생들은 왜 말하지 않는가?
Why are Students Silent in Classroom Discussion on Controversial Public Issues?
사회과교육 |
49 |
2 |
2010 |
교육학
공공쟁점 토론학습에서 학습자 참여 양태에 따른 비판적 사고 기능과 성향 비교 연구
An Comparative Study of middle schoolers’ critical thinking ability anddisposition depended on their participation attitude in classroom discussionon controversial public issues
사회과교육 |
50 |
2 |
2011 |
교육학