혼합형 학습공동체에 참여한 원격대학생의 지각된 과제가치, 인지실재감, 학습성과 간의 구조 관계
A Structural Relationship among Task Value, Cognitive Presence and Learning Outcomes in Blended Learning Communities
평생교육학연구 |
18 |
3 |
2012 |
교육학
초등 과학수업에서 WISE(Web-based Inquiry Science Environment)활용여부에 따른 수업효과 비교
Investigating the WISE(Web-based Inquiry Science Environment) Effects in Elementary Science Classes using Multi-Group Structural Analysis
교육방법연구 |
24 |
1 |
2012 |
교육학
WISE를 활용한 초등학교 과학수업에서 자기주도학습능력, 인지실재감, 과학탐구능력, 과학성취도 간의 인과구조 분석
Investigating the Structural Relationship of Self-Regulated Learning Skills, Cognitive Presence, Science Process Skills, and Science Learning Achievement when using WISE
교과교육학연구 |
16 |
2 |
2012 |
교과교육학
메타인지, 인지된 상호작용, 실재감의 웹기반 협력학습 성과 예측력
Identifying Predicting Power of Metacognition, Perceived Interaction, Presence on Learning Outcomes in Web-Based Collaborative Learning
평생학습사회 |
8 |
2 |
2012 |
교육학