인지 실재감

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.168702

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

인지적 실재감 () [ 認知的實在感 ]

혼합형 학습공동체에 참여한 원격대학생의 지각된 과제가치, 인지실재감, 학습성과 간의 구조 관계

A Structural Relationship among Task Value, Cognitive Presence and Learning Outcomes in Blended Learning Communities

평생교육학연구 | 18 | 3 | 2012 | 교육학

초등 과학수업에서 WISE(Web-based Inquiry Science Environment)활용여부에 따른 수업효과 비교

Investigating the WISE(Web-based Inquiry Science Environment) Effects in Elementary Science Classes using Multi-Group Structural Analysis

교육방법연구 | 24 | 1 | 2012 | 교육학

WISE를 활용한 초등학교 과학수업에서 자기주도학습능력, 인지실재감, 과학탐구능력, 과학성취도 간의 인과구조 분석

Investigating the Structural Relationship of Self-Regulated Learning Skills, Cognitive Presence, Science Process Skills, and Science Learning Achievement when using WISE

교과교육학연구 | 16 | 2 | 2012 | 교과교육학

메타인지, 인지된 상호작용, 실재감의 웹기반 협력학습 성과 예측력

Identifying Predicting Power of Metacognition, Perceived Interaction, Presence on Learning Outcomes in Web-Based Collaborative Learning

평생학습사회 | 8 | 2 | 2012 | 교육학