에릭 칼(Eric Carle) 그림책을 활용한 책 만들기 활동이 유아의 이야기 꾸미기와 창의성에 미치는 효과
The Effects of Book-Making Activities Using Eric Carle Picture Book on Young Children's Storytelling and Creativity
한국영유아보육학 |
63 |
2010 |
사회복지학
에릭 칼(Eric Carle) 그림책을 활용한 책 만들기 활동이 유아의 이야기 꾸미기와 창의성에 미치는 효과
The Effects of Book-Making Activities Using Eric Carle Picture Book on Young Children's Storytelling and Creativity
한국영유아보육학 |
|
63 |
2010 |
사회복지학
명화감상에 기초한 이야기꾸미기 활동이 유아의 언어능력과 공간지각력에 미치는 효과
The Effects of the Story-Making Activity based on Art Appreciation on Young Children's Language Competence and Space Perceptual Ability
유아교육학논집 |
14 |
4 |
2010 |
교육학
명화감상에 기초한 이야기꾸미기 활동이 유아의 언어능력과 공간지각력에 미치는 효과
The Effects of the Story-Making Activity based on Art Appreciation on Young Children's Language Competence and Space Perceptual Ability
유아교육학논집 |
14 |
4 |
2010 |
교육학
유아 그림이야기책에 기초한 이야기회상 및 이야기꾸미기 활동에 관한 연구
The Effects of Children's Story Recall and Story Production based on Picture-Story Books
유아교육학논집 |
15 |
1 |
2011 |
교육학
구성과 해석을 통한 자기성찰 과정 : 미술치료에서의 이야기 꾸미기
Self-Reflection through Construction & Interpretation: Making a Story in Art Therapy
교육인류학연구 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
구성과 해석을 통한 자기성찰 과정 : 미술치료에서의 이야기 꾸미기
Self-Reflection through Construction & Interpretation: Making a Story in Art Therapy
교육인류학연구 |
13 |
1 |
2010 |
교육학