문제 발견

연구분야 : B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.168839

한자 : 問題發見
영어 : problem finding

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

CLT:참조용어

isPropertyOf (특성의 대상)

 

b02-04 변천/과정 변천/과정
b02-04 변천/과정 / e02-02 패턴 패턴

문제해결과정 () [ 問題解決過程 ]

How Many Korean Science High‐school Students Find the Same Scientific Problem as Kepler Found in Optics and Physiology?

얼마나 많은 과학고등학교 학생들이 케플러가 광학과 생리학에서 발견한 과학적 문제를 발견하는가?

영재교육연구 | 21 | 2 | 2011 | 교육학

초등학생의 실과 문제해결 과정에서 나타나는 문제발견 특성

The Characteristic of Problem Finding Observed in Elementary Schoolchildren’s Solving of Practical Arts Problems

실과교육연구 | 16 | 1 | 2010 | 교육학

초등학생의 실과 문제해결 과정에서 나타나는 문제발견 특성

The Characteristic of Problem Finding Observed in Elementary Schoolchildren’s Solving of Practical Arts Problems

실과교육연구 | 16 | 1 | 2010 | 교육학

우수과학영재를 위한 창의적 문제발견/문제해결 모델개발

The Development of Creative Problem Finding/Problem Solving Model for Scientific Gifted Students

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

우수과학영재를 위한 창의적 문제발견/문제해결 모델개발

The Development of Creative Problem Finding/Problem Solving Model for Scientific Gifted Students

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

문제발견 중심의 과학 탐구수업이 영재학생들에게 미치는 효과

The Effect of the Classes Exploring Science Focusing Problems Discovery on the Gifted Students

영재와 영재교육 | 9 | 2 | 2010 | 영재교육

문제발견 중심의 과학 탐구수업이 영재학생들에게 미치는 효과

The Effect of the Classes Exploring Science Focusing Problems Discovery on the Gifted Students

영재와 영재교육 | 9 | 2 | 2010 | 영재교육