특급호텔 서비스를 이용하는 VIP 고객 관점에서의 CRM 관계편익에 관한 연구:일반 고객과의 비교를 중심으로
Does Customer Relationship Management for VIP Customers Affect Repurchase and Positive WOM in Premium Hotels?
한국경영과학회지 |
36 |
4 |
2011 |
경영학
스마트폰 구전에 있어서 브랜드-자아 일치성과 동조성의 역할에 관한 연구 : 단말기와 이동통신서비스의 영향력 비교를 중심으로
The Effect of the Self-congruity and Conformity on the WOM of Smartphone
광고학연구 |
23 |
1 |
2012 |
신문방송학
패럴림픽 스폰서십에 따른 사회공헌활동, 기업이미지와 소비태도의 구조적 관계
Structural Relationships among Paralympic Games Sponsorship, Social Contribution Activities, Corporate Image, and Consuming Behavior
한국사회체육학회지 |
40 |
2010 |
체육
패럴림픽 스폰서십에 따른 사회공헌활동, 기업이미지와 소비태도의 구조적 관계
Structural Relationships among Paralympic Games Sponsorship, Social Contribution Activities, Corporate Image, and Consuming Behavior
한국사회체육학회지 |
|
40 |
2010 |
체육
소비자의 태도 변화에서 추론된 다수의 영향: 인지적 종결욕구의 관점
Influence of Inferred Majority on Consumers' Attitude Change: From the Perspective of Need for Cognitive Closure
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
소비자의 태도 변화에서 추론된 다수의 영향: 인지적 종결욕구의 관점
Influence of Inferred Majority on Consumers' Attitude Change: From the Perspective of Need for Cognitive Closure
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
SNS상의 콘텐츠품질이 사용자의 수용태도와 구전활동에 미치는 영향
The influence of SNS content quality on users' adoption behavior and WOM
지식경영연구 |
12 |
5 |
2011 |
경영학
자아 일치성과 기능적 일치성이 브랜드 마케팅 성과에 미치는 영향에 관한 연구 -항공 서비스의 전략적 시사점을 중심으로-
The Effect of Self Congruity and Functional Congruity on the Performance of Brand Marketing -Focused on the Strategic Implications of Airline Service-
한국항공경영학회지 |
10 |
1 |
2012 |
경영학
영화의 주별 흥행성과에 미치는 영향: 온라인 구전을 중심으로
Word of Mouth and Box Office Performance: WOM’s Impact on Weekly Box Office Revenues
한국언론학보 |
56 |
4 |
2012 |
신문방송학
소비자의 부정적 브랜드 루머의 수용과 확산
Consumer’s Negative Brand Rumor Acceptance and Rumor Diffusion
아시아마케팅저널 |
14 |
2 |
2012 |
경영학
네트워크에 기반한 구전효과와 충성도: 시뮬레이션 기법의 활용
Network-Based WOM Effects and Loyalty: Use of Simulation Methods
e-비즈니스연구 |
12 |
2 |
2011 |
무역학
펜션웹사이트 품질이 펜션선택과 이용 만족도 및 추천의사에 미치는 영향: 방문객 구전과 기대․지각 차이의 조절효과를 중심으로
The Effect of Pension Web-site Quality on The Pension Selection, Satisfaction and Recommendation Intention: Focused on Moderating Effect of Visitors' WOM and Expectation-Perception Discrepancy
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
펜션웹사이트 품질이 펜션선택과 이용 만족도 및 추천의사에 미치는 영향: 방문객 구전과 기대․지각 차이의 조절효과를 중심으로
The Effect of Pension Web-site Quality on The Pension Selection, Satisfaction and Recommendation Intention: Focused on Moderating Effect of Visitors' WOM and Expectation-Perception Discrepancy
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
사용후기의 양과 품질이 구전수용 및 구전의도에 미치는 영향: 지식과 관여도의 조절효과를 중심으로
The Influence of Quantity of Reviews on WOM Acceptance and WOM Intention: Focused on Moderate Effect of Knowledge and Involvement
인터넷전자상거래연구 |
10 |
1 |
2010 |
경영학
사용후기의 양과 품질이 구전수용 및 구전의도에 미치는 영향: 지식과 관여도의 조절효과를 중심으로
The Influence of Quantity of Reviews on WOM Acceptance and WOM Intention: Focused on Moderate Effect of Knowledge and Involvement
인터넷전자상거래연구 |
10 |
1 |
2010 |
경영학
서비스 품질 구전에 대한 소비자 반응에서 자기해석의 차별적 영향
Differential Influence of Self-Construals on Consumer Responses to Service Quality WOM
광고학연구 |
22 |
1 |
2011 |
신문방송학
SNS에 대한 인지요인이 구전효과에 미치는 영향
Effects of Perceived Factors on the Word-of-Mouth of SNS
한국IT서비스학회지 |
11 |
3 |
2012 |
경영학
기업 블로그 정보품질이 재방문/구전에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on The Interrelationships among Information Quality of Corporate Blog, Organization-public Relationship, and Online Loyalty
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
기업 블로그 정보품질이 재방문/구전에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on The Interrelationships among Information Quality of Corporate Blog, Organization-public Relationship, and Online Loyalty
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
사회적 네트워크 구조특성과 제품구전의 확산: 사회문화적 접근
Structural Properties of Social Network and Diffusion of Product WOM : A Sociocultural Approach
유통연구 |
16 |
1 |
2011 |
경영학
의료서비스 구매시 구전마케팅 영향요인에 관한 연구
A Study on the Effects of Word-of-Mouth’s Marketing Factors and Medical-Care Service Purchase
병원경영학회지 |
15 |
4 |
2010 |
기타경영학
의료서비스 구매시 구전마케팅 영향요인에 관한 연구
A Study on the Effects of Word-of-Mouth’s Marketing Factors and Medical-Care Service Purchase
병원경영학회지 |
15 |
4 |
2010 |
기타경영학
온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -
The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants
관광학연구 |
34 |
7 |
2010 |
관광학
온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -
The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants
관광학연구 |
34 |
7 |
2010 |
관광학