WOM

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.169009

한자 :
영어 : word of mouth

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

약어

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

구전 [ 口傳 ]

특급호텔 서비스를 이용하는 VIP 고객 관점에서의 CRM 관계편익에 관한 연구:일반 고객과의 비교를 중심으로

Does Customer Relationship Management for VIP Customers Affect Repurchase and Positive WOM in Premium Hotels?

한국경영과학회지 | 36 | 4 | 2011 | 경영학

스마트폰 구전에 있어서 브랜드-자아 일치성과 동조성의 역할에 관한 연구 : 단말기와 이동통신서비스의 영향력 비교를 중심으로

The Effect of the Self-congruity and Conformity on the WOM of Smartphone

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

패럴림픽 스폰서십에 따른 사회공헌활동, 기업이미지와 소비태도의 구조적 관계

Structural Relationships among Paralympic Games Sponsorship, Social Contribution Activities, Corporate Image, and Consuming Behavior

한국사회체육학회지 | 40 | 2010 | 체육

패럴림픽 스폰서십에 따른 사회공헌활동, 기업이미지와 소비태도의 구조적 관계

Structural Relationships among Paralympic Games Sponsorship, Social Contribution Activities, Corporate Image, and Consuming Behavior

한국사회체육학회지 | | 40 | 2010 | 체육

소비자의 태도 변화에서 추론된 다수의 영향: 인지적 종결욕구의 관점

Influence of Inferred Majority on Consumers' Attitude Change: From the Perspective of Need for Cognitive Closure

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

소비자의 태도 변화에서 추론된 다수의 영향: 인지적 종결욕구의 관점

Influence of Inferred Majority on Consumers' Attitude Change: From the Perspective of Need for Cognitive Closure

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

SNS상의 콘텐츠품질이 사용자의 수용태도와 구전활동에 미치는 영향

The influence of SNS content quality on users' adoption behavior and WOM

지식경영연구 | 12 | 5 | 2011 | 경영학

자아 일치성과 기능적 일치성이 브랜드 마케팅 성과에 미치는 영향에 관한 연구 -항공 서비스의 전략적 시사점을 중심으로-

The Effect of Self Congruity and Functional Congruity on the Performance of Brand Marketing -Focused on the Strategic Implications of Airline Service-

한국항공경영학회지 | 10 | 1 | 2012 | 경영학

영화의 주별 흥행성과에 미치는 영향: 온라인 구전을 중심으로

Word of Mouth and Box Office Performance: WOM’s Impact on Weekly Box Office Revenues

한국언론학보 | 56 | 4 | 2012 | 신문방송학

소비자의 부정적 브랜드 루머의 수용과 확산

Consumer’s Negative Brand Rumor Acceptance and Rumor Diffusion

아시아마케팅저널 | 14 | 2 | 2012 | 경영학

네트워크에 기반한 구전효과와 충성도: 시뮬레이션 기법의 활용

Network-Based WOM Effects and Loyalty: Use of Simulation Methods

e-비즈니스연구 | 12 | 2 | 2011 | 무역학

펜션웹사이트 품질이 펜션선택과 이용 만족도 및 추천의사에 미치는 영향: 방문객 구전과 기대․지각 차이의 조절효과를 중심으로

The Effect of Pension Web-site Quality on The Pension Selection, Satisfaction and Recommendation Intention: Focused on Moderating Effect of Visitors' WOM and Expectation-Perception Discrepancy

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

펜션웹사이트 품질이 펜션선택과 이용 만족도 및 추천의사에 미치는 영향: 방문객 구전과 기대․지각 차이의 조절효과를 중심으로

The Effect of Pension Web-site Quality on The Pension Selection, Satisfaction and Recommendation Intention: Focused on Moderating Effect of Visitors' WOM and Expectation-Perception Discrepancy

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

사용후기의 양과 품질이 구전수용 및 구전의도에 미치는 영향: 지식과 관여도의 조절효과를 중심으로

The Influence of Quantity of Reviews on WOM Acceptance and WOM Intention: Focused on Moderate Effect of Knowledge and Involvement

인터넷전자상거래연구 | 10 | 1 | 2010 | 경영학

사용후기의 양과 품질이 구전수용 및 구전의도에 미치는 영향: 지식과 관여도의 조절효과를 중심으로

The Influence of Quantity of Reviews on WOM Acceptance and WOM Intention: Focused on Moderate Effect of Knowledge and Involvement

인터넷전자상거래연구 | 10 | 1 | 2010 | 경영학

서비스 품질 구전에 대한 소비자 반응에서 자기해석의 차별적 영향

Differential Influence of Self-Construals on Consumer Responses to Service Quality WOM

광고학연구 | 22 | 1 | 2011 | 신문방송학

SNS에 대한 인지요인이 구전효과에 미치는 영향

Effects of Perceived Factors on the Word-of-Mouth of SNS

한국IT서비스학회지 | 11 | 3 | 2012 | 경영학

기업 블로그 정보품질이 재방문/구전에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on The Interrelationships among Information Quality of Corporate Blog, Organization-public Relationship, and Online Loyalty

한국광고홍보학보 | 12 | 4 | 2010 | 신문방송학

기업 블로그 정보품질이 재방문/구전에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on The Interrelationships among Information Quality of Corporate Blog, Organization-public Relationship, and Online Loyalty

한국광고홍보학보 | 12 | 4 | 2010 | 신문방송학

사회적 네트워크 구조특성과 제품구전의 확산: 사회문화적 접근

Structural Properties of Social Network and Diffusion of Product WOM : A Sociocultural Approach

유통연구 | 16 | 1 | 2011 | 경영학

의료서비스 구매시 구전마케팅 영향요인에 관한 연구

A Study on the Effects of Word-of-Mouth’s Marketing Factors and Medical-Care Service Purchase

병원경영학회지 | 15 | 4 | 2010 | 기타경영학

의료서비스 구매시 구전마케팅 영향요인에 관한 연구

A Study on the Effects of Word-of-Mouth’s Marketing Factors and Medical-Care Service Purchase

병원경영학회지 | 15 | 4 | 2010 | 기타경영학

온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -

The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -

The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학