한국교회학교의 실천적 전략을 위한 제언
A Study on Practical Strategy for Korean Sunday School
신학과 실천 |
28 |
2011 |
기독교신학
교육의 잃어버린 차원들
The lost Dimension in Education
교육철학연구 |
34 |
3 |
2012 |
교육학
한국불교교육의 체계화를 위한 탐색-자아초월-
Exploring the Educational System for Korean Buddhism
종교교육학연구 |
35 |
2011 |
종교학
대학 신입생들의 영성과 대학교육의 역할에 대한 탐구
Exploring the Relationship between Spirituality of College Students and Roles of Higher Education
교양교육연구 |
6 |
1 |
2012 |
학제간연구
다문화 사회에서 기독교의 새로운 지평을 여는 영성과 기독교 영성교육
Spirituality and Christian Spiritual education to contextualize the Bible and Christian tradition in Multicultural society
신학과 실천 |
31 |
2012 |
기독교신학
예비교사교육에서 영성교육의 개념과 교수법 탐구
A Research on Concept and Teaching Methods of Spiritual Education for Future Teachers
교원교육 |
28 |
3 |
2012 |
교육학
기독교영성교육 연구방법론에 관한 고찰
A Study on Research Methodology in Christian Spiritual Education
기독교교육 논총 |
27 |
2011 |
기독교교육
기독교 영성교육 모델에 관한 연구: C. G. Jung의 개성화 과정(Individuation Process)을 중심으로
A Study on Christian Spiritual Education Model: C. G. Jung’s Individuation Process Approach
신학논단 |
67 |
2012 |
기타기독교신학
근대통합교육에 대한 영성교육 논의
The discussion about Spiritual education to Modern-integral education
통합교육과정연구 |
4 |
1 |
2010 |
교육학
근대통합교육에 대한 영성교육 논의
The discussion about Spiritual education to Modern-integral education
통합교육과정연구 |
4 |
1 |
2010 |
교육학