Power Study 사례연구 - 사회적기업의 가치 창출과 성장을 위한 파트너십 전략
Case of 'Power Study' - A Partnership Strategy for Value Creation and Growth of Social Enterprises
로고스경영연구 |
9 |
2 |
2011 |
기타경영학
정부의 지연(procrastination)을 통한 갈등해결전략: 삼성자동차의 시장진입을 중심으로
Korean Government's Procrastination Strategy for Resolving Policy Conflicts
한국정책연구 |
10 |
2 |
2010 |
기타행정학
정부의 지연(procrastination)을 통한 갈등해결전략: 삼성자동차의 시장진입을 중심으로
Korean Government's Procrastination Strategy for Resolving Policy Conflicts
한국정책연구 |
10 |
2 |
2010 |
기타행정학
한국기업의 해외 자회사 규모와 본사의 통제수준간의 관계에 관한 실증 연구: 비선형적 모형을 중심으로
An Empirical Study of Subsidiary Size and the Level of Subsidiary Control in MNCs: Focus on a Quadratic Model of Korean Subsidiaries in China
산업경제연구 |
25 |
2 |
2012 |
경제학
조직의 인적자원 경영방식이 조직성과에 미치는 영향
Effects of Organization's Human Resource Practice on the Organizational Performance
인적자원관리연구 |
19 |
3 |
2012 |
경영학
국내 종합일간지와 대기업 광고주의 의존관계 형성과 변화과정: 자원의존이론의 관점에서
A Study on the Resource Dependence Relationship Change between Daily Newspapers and Large Corporate Advertisers
한국언론학보 |
56 |
4 |
2012 |
신문방송학