유아 영어체험학습 프로그램의 구성과정 및 효과 제시- 4∼6세 유아를 대상으로
Suggesting a Methodology of Designing Experience-based English Learning Program for Early Childhood Learners through Managing an Experience-based Program
외국학연구 |
16 |
2011 |
기타인문학
초등학교 저학년 영어 공교육이 학생들의 정체성에 미치는 영향
Investigation of the effects of implementing early English education on students' national and language identity
한국교육 |
37 |
2 |
2010 |
교육학
초등학교 저학년 영어 공교육이 학생들의 정체성에 미치는 영향
Investigation of the effects of implementing early English education on students' national and language identity
한국교육 |
37 |
2 |
2010 |
교육학
조기영어교육 교육목표 설정을 위한 현안 과제 및 해결 방안 고찰
A Study in Construction Educational Objectives in early Childhood Education
외국학연구 |
20 |
2012 |
기타인문학
그림책과 플래시카드를 활용한 유아 영어교육 방법의 비교분석 연구
A Study on the Effects of Teaching English for Young Children with Different Methods: Picture-Book and Flash Card
미래유아교육학회지 |
17 |
2 |
2010 |
교육학
그림책과 플래시카드를 활용한 유아 영어교육 방법의 비교분석 연구
A Study on the Effects of Teaching English for Young Children with Different Methods: Picture-Book and Flash Card
미래유아교육학회지 |
17 |
2 |
2010 |
교육학
홈스쿨링 조기영어교육에 관한 초등학생 학부모의 인식과 역할
Elementary School Parents' Perceptions and Roles Centering on a Case of Early English Education in Korea
인문학연구 |
44 |
2012 |
기타인문학