학교급과 교사 경력에 따른 좋은 수업에 대한 중요도 및 실행수준 인식 차이
The Differences in Teachers' Conceptions of the Importance and Practice of Good Teaching According to the Level of School and Teaching Experience
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
학교급과 교사 경력에 따른 좋은 수업에 대한 중요도 및 실행수준 인식 차이
The Differences in Teachers' Conceptions of the Importance and Practice of Good Teaching According to the Level of School and Teaching Experience
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
유아교사가 지각하는 부모-교사 간 의사소통의 어려움에 영향을 미치는 요인
Factors of Difficulties in Parent-Teacher Communication Perceived by Preschool Teachers
미래유아교육학회지 |
18 |
1 |
2011 |
교육학
유치원 교사의 경력에 따른 소진과 자아탄력성에 관한 연구
Kindergarten teachers’ burnout and ego-resiliencybased on their teaching experiences
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
유치원 교사의 경력에 따른 소진과 자아탄력성에 관한 연구
Kindergarten teachers’ burnout and ego-resiliencybased on their teaching experiences
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학