통합교육의 이상을 실현하기 위한 현장교사들의 경계선 넘기(transgression)와 장애학을 기반으로 한 교사교육 프로그램의 역할
Teachers' Transgression towards Inclusive Schooling and the Role of the Disability Studies-Informed Teacher Education Program
특수교육연구 |
17 |
1 |
2010 |
특수교육
통합교육의 이상을 실현하기 위한 현장교사들의 경계선 넘기(transgression)와 장애학을 기반으로 한 교사교육 프로그램의 역할
Teachers' Transgression towards Inclusive Schooling and the Role of the Disability Studies-Informed Teacher Education Program
특수교육연구 |
17 |
1 |
2010 |
특수교육
특수교육에 적용된 장애학의 연구 경향 고찰 : 2000~2010년 외국 논문들을 중심으로
The Exploration of Research Trends of Disability Studies Applied in Special Education : Based on 2000~2010 Foreign Studies
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
특수교육에 적용된 장애학의 연구 경향 고찰 : 2000~2010년 외국 논문들을 중심으로
The Exploration of Research Trends of Disability Studies Applied in Special Education : Based on 2000~2010 Foreign Studies
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
장애학의 다중패러다임을 통한 장애(인)에 대한 인식의 유형
A study about recognition type on disability(disabled person) by the multi-paradigm of disability
주관성 연구 |
20 |
2010 |
기타사회과학
장애학의 다중패러다임을 통한 장애(인)에 대한 인식의 유형
A study about recognition type on disability(disabled person) by the multi-paradigm of disability
주관성 연구 |
|
20 |
2010 |
기타사회과학
Exploring parental experiences and practices associated with disabled children: From a disability studies perspective
장애아동의 부모경험과 실천에 관한 탐색적 연구: 장애학적 관점에서
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
Exploring parental experiences and practices associated with disabled children: From a disability studies perspective
장애아동의 부모경험과 실천에 관한 탐색적 연구: 장애학적 관점에서
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
장애와 어거스트 윌슨
Disability and August Wilson
영미어문학 |
104 |
2012 |
영어와문학