사이버 대학

연구분야 : B121105 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 평생교육
B120700 사회과학 > 교육학 > 교육행정/경영학

클래스 : 관념적공간

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.17075

한자 : --大學
영어 : cyber university

e04-02 관념적공간

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

디지털 대학

UF (비우선어)

 

 

가상 대학

N2:부분

hasMember (구성원)

 

a01-06-02 인간(지위/벼슬) 인간(지위/벼슬)

사이버 대학생 [ --大學生 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

평생 학습 [ 平生學習 ]

RT (관련어)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

원격 고등 교육 [ 遠隔 高等 敎育 ]

사이버 대학생의 학업적 자기효능감, 학습몰입, 학업스트레스, 정신적 소모에 따른 과목 만족도 예측

The prediction of academic self-efficacy, learning flow, academic stress, and emotional exhaustion on course satisfaction of cyber university students

컴퓨터교육학회 논문지 | 15 | 3 | 2012 | 교육학

사이버대학에서 교수실재감, 인지적 실재감, 사회적 실재감과 학습성과와의 구조적 관계 규명

The Structural Relationship among Teaching Presence, Cognitive Presence, Social Presence, and Learning Outcome in Cyber University

정보교육학회논문지 | 14 | 2 | 2010 | 컴퓨터교육학

사이버대학에서 교수실재감, 인지적 실재감, 사회적 실재감과 학습성과와의 구조적 관계 규명

The Structural Relationship among Teaching Presence, Cognitive Presence, Social Presence, and Learning Outcome in Cyber University

정보교육학회논문지 | 14 | 2 | 2010 | 컴퓨터교육학

정보기술의 발달에 따른 고등교육의 미래 시나리오

A Study on Future Scenario of Higher Education based on Informatics

정보사회와 미디어 | 19 | 2011 | 정보/과학기술사회학

온라인 학습에서 몰입과 인지적 학습참여 수준의 관계와 이들이 학습결과에 미치는 영향

Effects of students' flow and cognitive learning engagement on their learning outcomes in online learning

교육정보미디어연구 | 17 | 3 | 2011 | 교육학

두려움과 좌절을 넘어서: 사이버대학 학습자들의 정서적 경험 이해하기

Getting Over Fear and Frustration: Emotional Experiences of Adult Learners at a Cyber University

평생교육학연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

두려움과 좌절을 넘어서: 사이버대학 학습자들의 정서적 경험 이해하기

Getting Over Fear and Frustration: Emotional Experiences of Adult Learners at a Cyber University

평생교육학연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

원격대학 성인학습자의 과제물 피드백 필요성에 대한 인식 분석

Analysing Learners' perception of the Need for Assignment Feedback in Distance Higher Education

평생학습사회 | 8 | 1 | 2012 | 교육학

사이버 대학 강의평가결과에 영향을 미치는 교수자 관련 특성 탐색

An Exploration of the effects of instructor characteristics on the course evaluation results in an online university

교육정보미디어연구 | 18 | 3 | 2012 | 교육학

지속가능성을 위한 평생교육모형에 관한 탐색적 연구 -사이버대학을 중심으로-

An Exploratory Study on Sustainable Lifelong Education Model -Focusing the Cyber University in Korea-

컴퓨터교육학회 논문지 | 13 | 6 | 2010 | 교육학

지속가능성을 위한 평생교육모형에 관한 탐색적 연구 -사이버대학을 중심으로-

An Exploratory Study on Sustainable Lifelong Education Model -Focusing the Cyber University in Korea-

컴퓨터교육학회 논문지 | 13 | 6 | 2010 | 교육학

Cyber University’s Blended Learning Model: Based on Learners’ Hindrance Factors

영어영문학연구 | 53 | 2 | 2011 | 영어와문학

사이버대학과 일반대학의 이러닝 상호작용 비교 연구

A Comparative Study of e-Learning Interactions between distance university and traditional university

교육방법연구 | 22 | 1 | 2010 | 교육학

사이버대학과 일반대학의 이러닝 상호작용 비교 연구

A Comparative Study of e-Learning Interactions between distance university and traditional university

교육방법연구 | 22 | 1 | 2010 | 교육학

온라인 대학교육에서의 저작권문제

Copyright Problem in Online University Education

정보법학 | 14 | 3 | 2010 | 법학

온라인 대학교육에서의 저작권문제

Copyright Problem in Online University Education

정보법학 | 14 | 3 | 2010 | 법학

원격대학의 실용한국어 동영상 강의 개발 방안

Developing an online practical Korean language teaching course for a cyber university

동악어문학 | 58 | 2012 | 한국어와문학

사이버대학교 튜터의 역할 실현 분석

The Roles of Tutoring in Cyber University

사회과학연구 | 24 | 2 | 2012 | 기타사회과학일반

사이버대학의 잠재적 중도탈락자 예측에 관한 연구

Identifying At-risk Learners at a Cyber University

Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) | 13 | 1 | 2010 | 교육학

사이버대학의 잠재적 중도탈락자 예측에 관한 연구

Identifying At-risk Learners at a Cyber University

Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) | 13 | 1 | 2010 | 교육학

사이버 대학에서의 커리어 e-포트폴리오 (Career e-Portfolio) 활용을 위한 인식 조사 연구

A Study of Cyber University Students' View on the Career e-Portfolio

평생학습사회 | 6 | 2 | 2010 | 교육학

사이버 대학에서의 커리어 e-포트폴리오 (Career e-Portfolio) 활용을 위한 인식 조사 연구

A Study of Cyber University Students' View on the Career e-Portfolio

평생학습사회 | 6 | 2 | 2010 | 교육학

원격대학의 사회복지현장실습 3P-Plus모델에 관한 연구 - 사회복지현장의 실습수퍼바이저의 의견을 중심으로 -

A Study on the Cyber-University's Practicum Model "3P-Plus" - Focused on Supervisor‘s View in Social Work Fields -

한국지역사회복지학 | 32 | 2010 | 사회복지학일반

원격대학의 사회복지현장실습 3P-Plus모델에 관한 연구 - 사회복지현장의 실습수퍼바이저의 의견을 중심으로 -

A Study on the Cyber-University's Practicum Model "3P-Plus" - Focused on Supervisor‘s View in Social Work Fields -

한국지역사회복지학 | | 32 | 2010 | 사회복지학일반

사이버 환경에서의 회계학 교육의 현황과 개선방안

A Study on the Accounting Education System and Improvement in the Cyber Enviornment

국제회계연구 | 35 | 2011 | 기타사회과학일반

사이버대학 영어수업 토론방에서 집단크기에 따른 참여도 차이

The effects of the group size in an English class of a cyber university in regards to participation and pattern

영어교과교육 | 10 | 1 | 2011 | 영어교육

사이버대학 관광영어 강좌의 학습자 요구분석과 수업설계

Needs analysis and class design for online tourism English instruction

영어어문교육 | 17 | 2 | 2011 | 영어와문학

사이버대학생의 자기조절학습능력, 지각된 유용성, 지각된 용이성, 만족도, 성취도, 학습지속의향 간의 구조적 관계 규명

The Structural Relationship among Self-Regulated Learning, Perceived Usefulness of Learning, Perceived Ease of Use, Satisfaction, Academic Achievement, and Persistence in Cyber University

한국교육 | 38 | 2 | 2011 | 교육학

사이버대학 학생정원 관리모형 개발

Development of the Cyber University's Admission Quota Policy Model

정보교육학회논문지 | 15 | 3 | 2011 | 컴퓨터교육학

사이버대학에서 지각된 수단성, 숙달접근목표지향성 및 자기조절학습능력과 학업성취도 간의 구조적 관계 분석

The Structural Relationship among Perceived Instrumentality, Mastery Goal Orientation, Self-Regulated Learning, and Academic Achievement in Cyber University

정보교육학회논문지 | 15 | 4 | 2011 | 컴퓨터교육학

사이버대학 시각예술과 교육과정 연구

A Study on Curriculum of the Art Department at Cyber University

기초조형학연구 | 12 | 2 | 2011 | 예술일반

사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향

Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University

디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학

사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향

Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University

디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학

고등교육에서의 콘텐츠 러닝타임(running time)에 관한 학습자 인식 및 실태 분석

An Analysis of Learner’s Perception and Current Condition of 'Digital Content Running Time' in Higher Education

학습과학연구 | 6 | 2 | 2012 | 교육학

사이버대학교 학생의 학업소진에 대한 인식이 학업성취도와 학업지속의향에 미치는 영향: H 사이버대학교 호텔관광경영학과 재학생 중심으로

The Effects of Academic Burnout on Academic Achievement and Learning Persistence among Students in Cyber University

관광레저연구 | 23 | 8 | 2011 | 관광학

사이버대학 학습자들의 사회적 실재감, 수업만족도, 학업성취도 간의 구조적 관계 분석

A Structural Equation Modeling among Social Presence, Course Satisfaction, and Academic Achievement of Learners at a Cyber University

아시아교육연구 | 12 | 4 | 2011 | 교육학

사이버대학 체제적 접근 평가모형 개발 연구

Developing an Evaluation Model of Systematic Approach for Cyber Universities

한국자치행정학보 | 26 | 2 | 2012 | 도시/지방행정

온라인강좌에서 예비교사교육을 위한 영어수업시연의 구현

Micro-teaching in Cyber University English Class

교육연구 | 50 | 2011 | 교과교육학

사이버대학생들의 학업스트레스와 성취도의 관계에서 학업적 자기효능감, 과제가치의 조절효과

Moderating Effects of Academic Self-Efficacy and Task-Value between Academic Stress and Achievement in Cyber University

평생학습사회 | 8 | 1 | 2012 | 교육학

원격대학 이러닝에서 강의모니터링 결과와 학습효과의 관계 규명

Investigation on the Relationship between the Results of Lecture Monitoring and Learning Effects in Distance University E-learning

평생학습사회 | 7 | 2 | 2011 | 교육학

사이버대학교의 블렌디드 러닝 연구: 학습자 관점

Blended-learning in a cyber university: From the perspectives of learners

현대영어교육 | 13 | 3 | 2012 | 영어교육

사이버대학에서의 동료지원 멘토링 프로그램의 효과: 재등록율, 학업성취도, 만족도 기준으로

Effectiveness of the peer support mentoring program for students at cyber universities: based on the re-registration rate, academic achievement, and satisfaction level

교육정보미디어연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

사이버대학에서의 동료지원 멘토링 프로그램의 효과: 재등록율, 학업성취도, 만족도 기준으로

Effectiveness of the peer support mentoring program for students at cyber universities: based on the re-registration rate, academic achievement, and satisfaction level

교육정보미디어연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

사이버대학생이 인식하는 교수실재감, 학습실재감, 학습성과 간의 구조적 관계 규명

A Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence and Learning Outcomes of e-Learning in Cyber University

교육정보미디어연구 | 17 | 2 | 2011 | 교육학

원격대학 성인학습자의 학습성과에 대한 자기인식 분석

Analysis of Adult student's Self-recognition to Learning Performances at Cyber University

평생학습사회 | 7 | 2 | 2011 | 교육학