사이버 대학생의 학업적 자기효능감, 학습몰입, 학업스트레스, 정신적 소모에 따른 과목 만족도 예측
The prediction of academic self-efficacy, learning flow, academic stress, and emotional exhaustion on course satisfaction of cyber university students
컴퓨터교육학회 논문지 |
15 |
3 |
2012 |
교육학
사이버대학에서 교수실재감, 인지적 실재감, 사회적 실재감과 학습성과와의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Teaching Presence, Cognitive Presence, Social Presence, and Learning Outcome in Cyber University
정보교육학회논문지 |
14 |
2 |
2010 |
컴퓨터교육학
사이버대학에서 교수실재감, 인지적 실재감, 사회적 실재감과 학습성과와의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Teaching Presence, Cognitive Presence, Social Presence, and Learning Outcome in Cyber University
정보교육학회논문지 |
14 |
2 |
2010 |
컴퓨터교육학
정보기술의 발달에 따른 고등교육의 미래 시나리오
A Study on Future Scenario of Higher Education based on Informatics
정보사회와 미디어 |
19 |
2011 |
정보/과학기술사회학
온라인 학습에서 몰입과 인지적 학습참여 수준의 관계와 이들이 학습결과에 미치는 영향
Effects of students' flow and cognitive learning engagement on their learning outcomes in online learning
교육정보미디어연구 |
17 |
3 |
2011 |
교육학
두려움과 좌절을 넘어서: 사이버대학 학습자들의 정서적 경험 이해하기
Getting Over Fear and Frustration: Emotional Experiences of Adult Learners at a Cyber University
평생교육학연구 |
16 |
2 |
2010 |
교육학
두려움과 좌절을 넘어서: 사이버대학 학습자들의 정서적 경험 이해하기
Getting Over Fear and Frustration: Emotional Experiences of Adult Learners at a Cyber University
평생교육학연구 |
16 |
2 |
2010 |
교육학
원격대학 성인학습자의 과제물 피드백 필요성에 대한 인식 분석
Analysing Learners' perception of the Need for Assignment Feedback in Distance Higher Education
평생학습사회 |
8 |
1 |
2012 |
교육학
사이버 대학 강의평가결과에 영향을 미치는 교수자 관련 특성 탐색
An Exploration of the effects of instructor characteristics on the course evaluation results in an online university
교육정보미디어연구 |
18 |
3 |
2012 |
교육학
지속가능성을 위한 평생교육모형에 관한 탐색적 연구 -사이버대학을 중심으로-
An Exploratory Study on Sustainable Lifelong Education Model -Focusing the Cyber University in Korea-
컴퓨터교육학회 논문지 |
13 |
6 |
2010 |
교육학
지속가능성을 위한 평생교육모형에 관한 탐색적 연구 -사이버대학을 중심으로-
An Exploratory Study on Sustainable Lifelong Education Model -Focusing the Cyber University in Korea-
컴퓨터교육학회 논문지 |
13 |
6 |
2010 |
교육학
Cyber University’s Blended Learning Model: Based on Learners’ Hindrance Factors
영어영문학연구 |
53 |
2 |
2011 |
영어와문학
사이버대학과 일반대학의 이러닝 상호작용 비교 연구
A Comparative Study of e-Learning Interactions between distance university and traditional university
교육방법연구 |
22 |
1 |
2010 |
교육학
사이버대학과 일반대학의 이러닝 상호작용 비교 연구
A Comparative Study of e-Learning Interactions between distance university and traditional university
교육방법연구 |
22 |
1 |
2010 |
교육학
온라인 대학교육에서의 저작권문제
Copyright Problem in Online University Education
정보법학 |
14 |
3 |
2010 |
법학
온라인 대학교육에서의 저작권문제
Copyright Problem in Online University Education
정보법학 |
14 |
3 |
2010 |
법학
원격대학의 실용한국어 동영상 강의 개발 방안
Developing an online practical Korean language teaching course for a cyber university
동악어문학 |
58 |
2012 |
한국어와문학
사이버대학교 튜터의 역할 실현 분석
The Roles of Tutoring in Cyber University
사회과학연구 |
24 |
2 |
2012 |
기타사회과학일반
사이버대학의 잠재적 중도탈락자 예측에 관한 연구
Identifying At-risk Learners at a Cyber University
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
13 |
1 |
2010 |
교육학
사이버대학의 잠재적 중도탈락자 예측에 관한 연구
Identifying At-risk Learners at a Cyber University
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
13 |
1 |
2010 |
교육학
사이버 대학에서의 커리어 e-포트폴리오 (Career e-Portfolio) 활용을 위한 인식 조사 연구
A Study of Cyber University Students' View on the Career e-Portfolio
평생학습사회 |
6 |
2 |
2010 |
교육학
사이버 대학에서의 커리어 e-포트폴리오 (Career e-Portfolio) 활용을 위한 인식 조사 연구
A Study of Cyber University Students' View on the Career e-Portfolio
평생학습사회 |
6 |
2 |
2010 |
교육학
원격대학의 사회복지현장실습 3P-Plus모델에 관한 연구 - 사회복지현장의 실습수퍼바이저의 의견을 중심으로 -
A Study on the Cyber-University's Practicum Model "3P-Plus" - Focused on Supervisor‘s View in Social Work Fields -
한국지역사회복지학 |
32 |
2010 |
사회복지학일반
원격대학의 사회복지현장실습 3P-Plus모델에 관한 연구 - 사회복지현장의 실습수퍼바이저의 의견을 중심으로 -
A Study on the Cyber-University's Practicum Model "3P-Plus" - Focused on Supervisor‘s View in Social Work Fields -
한국지역사회복지학 |
|
32 |
2010 |
사회복지학일반
사이버 환경에서의 회계학 교육의 현황과 개선방안
A Study on the Accounting Education System and Improvement in the Cyber Enviornment
국제회계연구 |
35 |
2011 |
기타사회과학일반
사이버대학 영어수업 토론방에서 집단크기에 따른 참여도 차이
The effects of the group size in an English class of a cyber university in regards to participation and pattern
영어교과교육 |
10 |
1 |
2011 |
영어교육
사이버대학 관광영어 강좌의 학습자 요구분석과 수업설계
Needs analysis and class design for online tourism English instruction
영어어문교육 |
17 |
2 |
2011 |
영어와문학
사이버대학생의 자기조절학습능력, 지각된 유용성, 지각된 용이성, 만족도, 성취도, 학습지속의향 간의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Self-Regulated Learning, Perceived Usefulness of Learning, Perceived Ease of Use, Satisfaction, Academic Achievement, and Persistence in Cyber University
한국교육 |
38 |
2 |
2011 |
교육학
사이버대학 학생정원 관리모형 개발
Development of the Cyber University's Admission Quota Policy Model
정보교육학회논문지 |
15 |
3 |
2011 |
컴퓨터교육학
사이버대학에서 지각된 수단성, 숙달접근목표지향성 및 자기조절학습능력과 학업성취도 간의 구조적 관계 분석
The Structural Relationship among Perceived Instrumentality, Mastery Goal Orientation, Self-Regulated Learning, and Academic Achievement in Cyber University
정보교육학회논문지 |
15 |
4 |
2011 |
컴퓨터교육학
사이버대학 시각예술과 교육과정 연구
A Study on Curriculum of the Art Department at Cyber University
기초조형학연구 |
12 |
2 |
2011 |
예술일반
사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향
Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University
디지털융복합연구 |
8 |
3 |
2010 |
기타과학기술학
사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향
Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University
디지털융복합연구 |
8 |
3 |
2010 |
기타과학기술학
고등교육에서의 콘텐츠 러닝타임(running time)에 관한 학습자 인식 및 실태 분석
An Analysis of Learner’s Perception and Current Condition of 'Digital Content Running Time' in Higher Education
학습과학연구 |
6 |
2 |
2012 |
교육학
사이버대학교 학생의 학업소진에 대한 인식이 학업성취도와 학업지속의향에 미치는 영향: H 사이버대학교 호텔관광경영학과 재학생 중심으로
The Effects of Academic Burnout on Academic Achievement and Learning Persistence among Students in Cyber University
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
사이버대학 학습자들의 사회적 실재감, 수업만족도, 학업성취도 간의 구조적 관계 분석
A Structural Equation Modeling among Social Presence, Course Satisfaction, and Academic Achievement of Learners at a Cyber University
아시아교육연구 |
12 |
4 |
2011 |
교육학
사이버대학 체제적 접근 평가모형 개발 연구
Developing an Evaluation Model of Systematic Approach for Cyber Universities
한국자치행정학보 |
26 |
2 |
2012 |
도시/지방행정
온라인강좌에서 예비교사교육을 위한 영어수업시연의 구현
Micro-teaching in Cyber University English Class
교육연구 |
50 |
2011 |
교과교육학
사이버대학생들의 학업스트레스와 성취도의 관계에서 학업적 자기효능감, 과제가치의 조절효과
Moderating Effects of Academic Self-Efficacy and Task-Value between Academic Stress and Achievement in Cyber University
평생학습사회 |
8 |
1 |
2012 |
교육학
원격대학 이러닝에서 강의모니터링 결과와 학습효과의 관계 규명
Investigation on the Relationship between the Results of Lecture Monitoring and Learning Effects in Distance University E-learning
평생학습사회 |
7 |
2 |
2011 |
교육학
사이버대학교의 블렌디드 러닝 연구: 학습자 관점
Blended-learning in a cyber university: From the perspectives of learners
현대영어교육 |
13 |
3 |
2012 |
영어교육
사이버대학에서의 동료지원 멘토링 프로그램의 효과: 재등록율, 학업성취도, 만족도 기준으로
Effectiveness of the peer support mentoring program for students at cyber universities: based on the re-registration rate, academic achievement, and satisfaction level
교육정보미디어연구 |
16 |
2 |
2010 |
교육학
사이버대학에서의 동료지원 멘토링 프로그램의 효과: 재등록율, 학업성취도, 만족도 기준으로
Effectiveness of the peer support mentoring program for students at cyber universities: based on the re-registration rate, academic achievement, and satisfaction level
교육정보미디어연구 |
16 |
2 |
2010 |
교육학
사이버대학생이 인식하는 교수실재감, 학습실재감, 학습성과 간의 구조적 관계 규명
A Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence and Learning Outcomes of e-Learning in Cyber University
교육정보미디어연구 |
17 |
2 |
2011 |
교육학
원격대학 성인학습자의 학습성과에 대한 자기인식 분석
Analysis of Adult student's Self-recognition to Learning Performances at Cyber University
평생학습사회 |
7 |
2 |
2011 |
교육학