명화 감상

연구분야 : B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 행위/활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.170761

한자 : 名畫鑑賞
영어 : appreciation of famous paintings

b01-01 행위/활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

미술 감상 () [ 美術鑑賞 ]

R1:개념적

affects (영향)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

어휘력 [ 語彙力 ]

affects (영향)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

언어표현력 [ 言語表現力 ]

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

집단 미술 치료 () [ 集團美術治療 ]

명화감상을 통한 언어활동이 유아의 어휘력 및 언어표현력에 미치는 영향

The Effects of Linguistic Activities Using Famous Paintings on Young Children's Vocabulary and Language Expression

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

명화감상을 통한 언어활동이 유아의 어휘력 및 언어표현력에 미치는 영향

The Effects of Linguistic Activities Using Famous Paintings on Young Children's Vocabulary and Language Expression

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

육색사고모 기법을 활용한 명화감상 활동이 유아의 창의성, 언어 표현력 및 미술 감상능력에 미치는 효과

The Effects of Art Appreciation Activity Using the Six Thinking Hats on Young Children's Creativity, Verbal Expression Abilities, and Art Appreciation

미래유아교육학회지 | 19 | 1 | 2012 | 교육학

명화감상을 통한 유아의 철학적 탐구공동체 수업 모형 개발

The Development of Instructional Model for the Early Childhood Community of Philosophical Inquiry through Masterpiece Appreciation

사고개발 | 6 | 2 | 2010 | 교육심리학

명화감상을 통한 유아의 철학적 탐구공동체 수업 모형 개발

The Development of Instructional Model for the Early Childhood Community of Philosophical Inquiry through Masterpiece Appreciation

사고개발 | 6 | 2 | 2010 | 교육심리학

명화감상에 기초한 이야기꾸미기 활동이 유아의 언어능력과 공간지각력에 미치는 효과

The Effects of the Story-Making Activity based on Art Appreciation on Young Children's Language Competence and Space Perceptual Ability

유아교육학논집 | 14 | 4 | 2010 | 교육학

명화감상에 기초한 이야기꾸미기 활동이 유아의 언어능력과 공간지각력에 미치는 효과

The Effects of the Story-Making Activity based on Art Appreciation on Young Children's Language Competence and Space Perceptual Ability

유아교육학논집 | 14 | 4 | 2010 | 교육학

다중지능이론을 활용한 명화감상 활동 프로그램 개발

Development of an Appreciation Activities Program for Famous Paintings using the Multiple Intelligence Theory

교육연구 | 54 | 2012 | 교과교육학