교육목회의 실천 도덕적 방법의 모델 연구 -Don S. Browning의 ‘실천 도덕적 사고’를 중심으로-
A Study on Model of Practical Moral Method of Educational Ministry: Don S. Browning’s Practical Moral Thinking
기독교교육 논총 |
29 |
2012 |
기독교교육
여성의 심리적, 영적 특성을 고려한 효과적인 교육목회의 방향성 접근
Directions of Effective Educational Ministry for Women Based on the Characteristics of Women's Psychological and Spiritual Development
성경과 신학 |
56 |
2010 |
기독교신학
여성의 심리적, 영적 특성을 고려한 효과적인 교육목회의 방향성 접근
Directions of Effective Educational Ministry for Women Based on the Characteristics of Women's Psychological and Spiritual Development
성경과 신학 |
56 |
|
2010 |
기독교신학
한국 기독교교육의 진단과 과제
Christian Education in Korea: Diagnosis and Future Tasks
기독교교육 논총 |
24 |
2010 |
기독교교육
한국 기독교교육의 진단과 과제
Christian Education in Korea: Diagnosis and Future Tasks
기독교교육 논총 |
|
24 |
2010 |
기독교교육
여성의 불안유형 분석을 통한 교육목회 실천방안: 애착이론을 중심으로
Practices of Educational Ministry for Women's Anxiety: Based on Attachment Theory
복음과 실천신학 |
22 |
2010 |
실천신학
여성의 불안유형 분석을 통한 교육목회 실천방안: 애착이론을 중심으로
Practices of Educational Ministry for Women's Anxiety: Based on Attachment Theory
복음과 실천신학 |
22 |
|
2010 |
실천신학
21세기 한국교회 교육목회의 위기 분석 및 대안 제시 -장년교육목회를 중심으로-
Analysis of and Alternative to the Crisis of the Korean Church’s Educational Ministry in the 21st Century: With a Focus on the Adult Educational Ministry
기독교교육 논총 |
26 |
2011 |
기독교교육
교육목회에 있어 교사의 자질과 역할에 관한 연구
A Research on the Qualifications and Functions of Teacher in Educational Ministry
신학과 실천 |
32 |
2012 |
기독교신학