교육관

연구분야 : B120101 사회과학 > 교육학 > 교육학일반 > 교육철학/사상

클래스 : 기질/품질/형질/성향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.1717

STNet ID : 1000139

한자 : 敎育觀
영어 : view of education

c01-02 기질/품질/형질/성향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

CL:클래스

CCType (개념범주type)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

견해 [ 見解 ]

B2:전체

isComponentOf (전체-정체성유지)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

전문적 자질 [ 資質 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

 

자유주의 교육

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

평생 교육 () [ 平生敎育 ]

R1:개념적

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / b02-04 변천/과정 변천/과정

교직 사회화 () [ 敎職社會化 ]

RT (관련어)

 

d01-01 이론/사상 이론/사상

교육 사상 [ 敎育思想 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / d02-01 사회제도 사회제도

교육 () [ 敎育 ]

고등학교 계열별 고등학생들의 교육적 성과 차이 분석

The Analysis of Differences in High School Students' Educational Outcomes by High School Track

직업교육연구 | 29 | 2 | 2010 | 교육학

고등학교 계열별 고등학생들의 교육적 성과 차이 분석

The Analysis of Differences in High School Students' Educational Outcomes by High School Track

직업교육연구 | 29 | 2 | 2010 | 교육학

‘학교교육’의 정상화를 위한 인식의 재구성과 그 적용

Reconstruction of Framework on Education for Normalizing 'School Education' and Its Application to Teacher Training

교원교육 | 26 | 5 | 2010 | 교육학

‘학교교육’의 정상화를 위한 인식의 재구성과 그 적용

Reconstruction of Framework on Education for Normalizing 'School Education' and Its Application to Teacher Training

교원교육 | 26 | 5 | 2010 | 교육학

노자 『도덕경』의 유아교육적 의미

Examining the meaning of early childhood education in Laozi’s Tao Te Ching

유아교육연구 | 31 | 5 | 2011 | 교육학

한문교과에서 가치명료화 수업이 중학생의 가치관에 미치는 효과

The Effect of the Value Clarification Teaching Techniques on the Values View in Sino Korean Education of Junior High School

중등교육연구 | 60 | 2 | 2012 | 교육학

단동치기십계훈(檀童治基十戒訓)의 교육관과 유아교육적 의미

A study on the perspective and meaning of earlychildhood education in DanDongChiGiSibGyeHoon (Dangun’s ten teachings)

유아교육연구 | 31 | 2 | 2011 | 교육학

교육관 유형연구의 성격과 연구과제 탐색

An exploratory study of characteristics and research problems of the study of types of educational view

교육원리연구 | 15 | 2 | 2010 | 교육학

교육관 유형연구의 성격과 연구과제 탐색

An exploratory study of characteristics and research problems of the study of types of educational view

교육원리연구 | 15 | 2 | 2010 | 교육학