자기조절능력 증진프로그램이 유아의 인지 및 정서조절 능력과 외현적 공격성에 미치는 효과
The effects of a self-regulation ability improvement program on young children's cognitive and emotional self-regulation abilities and on reduction in aggression
유아교육연구 |
31 |
1 |
2011 |
교육학
초등학생의 공격성과 사회적 선호도, 지각된 인기도의 관계: 친사회적 행동과 사회적 유능성의 조절효과
The Relations between Aggression and Peer Status among Elementary Students: Moderation Effects of Prosocial Behaviors and Social Competence
한국심리학회지:학교 |
8 |
2 |
2011 |
학교/교육심리
아동의 외현적, 관계적 공격성의 변화유형 및 고위험 변화집단 예측요인
Subtypes of Changes in Overt and Relational Aggression and Predictors of High-risk Trajectories in Children
한국아동복지학 |
38 |
2012 |
사회복지학
청소년의 외현적 공격성 및 내면화된 문제행동의 개인별 변화에 대한 친한 친구 관련 변수의 영향
Adolescents' Individual Change in Overt Aggression and Internalizing Behavior Problems and the Effect of Close Friends Variables
한국청소년연구 |
21 |
1 |
2010 |
기타사회과학
청소년의 외현적 공격성 및 내면화된 문제행동의 개인별 변화에 대한 친한 친구 관련 변수의 영향
Adolescents' Individual Change in Overt Aggression and Internalizing Behavior Problems and the Effect of Close Friends Variables
한국청소년연구 |
21 |
1 |
2010 |
기타사회과학