荀子 「樂論」의 특징과 영향
荀子「樂論」的特質與影響
유교사상문화연구 |
44 |
2011 |
유교학
한국 불교 아동문학의 현황과 과제
The Present State and Task about the Buddhist Children's Literature of Korea
국어교육연구 |
47 |
2010 |
한국어와문학
한국 불교 아동문학의 현황과 과제
The Present State and Task about the Buddhist Children's Literature of Korea
국어교육연구 |
|
47 |
2010 |
한국어와문학
대순진리회의 종교교육
The Religious Education of Daesoonjinrihoe
종교연구 |
62 |
2011 |
종교학
향교의 교육과정과 교육방법
The curriculum and instructional method of hyanggyo
동양고전연구 |
40 |
2010 |
기타인문학
향교의 교육과정과 교육방법
The curriculum and instructional method of hyanggyo
동양고전연구 |
|
40 |
2010 |
기타인문학
임진왜란 이후 ‘敎化’의 양상 -광해군대 『東國新續三綱行實圖』를 중심으로-
Aspect of Indoctrination in Choson Dynasty After end of Toyotomi Hideyoshi's Invasion - through the analysis of the Dongguk Sinsok Samkang Haengsil-do which was published during the reign of King Kwanghae -
한국사상사학 |
34 |
2010 |
역사학
임진왜란 이후 ‘敎化’의 양상 -광해군대 『東國新續三綱行實圖』를 중심으로-
Aspect of Indoctrination in Choson Dynasty After end of Toyotomi Hideyoshi's Invasion - through the analysis of the Dongguk Sinsok Samkang Haengsil-do which was published during the reign of King Kwanghae -
한국사상사학 |
|
34 |
2010 |
역사학
『아라비안 나이트』에서 재현된 여성 임파워먼트 해석의 문제 --샤라자드(Shahrazad)의 스토리텔링과 교화--
Interpreting Women's Empowerment in Arabian Nights Shahrazad's Storytelling and its power of illumination
한국여성철학 |
14 |
2010 |
여성철학
『아라비안 나이트』에서 재현된 여성 임파워먼트 해석의 문제 --샤라자드(Shahrazad)의 스토리텔링과 교화--
Interpreting Women's Empowerment in Arabian Nights Shahrazad's Storytelling and its power of illumination
한국여성철학 |
14 |
|
2010 |
여성철학
唐代 治者 입장에서 본 婚姻
从唐代治者角度来看婚姻
중국고중세사연구 |
23 |
2010 |
역사학
唐代 治者 입장에서 본 婚姻
从唐代治者角度来看婚姻
중국고중세사연구 |
|
23 |
2010 |
역사학
17세기 사대부의 제주 유배 체험과 그 문화적 성격
The gentry’s Experience in Exile to Jeju in the 17th Century and Its Cultural Meanings
영주어문 |
23 |
2012 |
기타국문학
高等敎育機關으로서 朝鮮時代 鄕校의 敎育理念과 役割
The role and ideology of education of the Confucian temple and school in the Joseon Dynasty as a higher education institute
동양고전연구 |
40 |
2010 |
기타인문학
高等敎育機關으로서 朝鮮時代 鄕校의 敎育理念과 役割
The role and ideology of education of the Confucian temple and school in the Joseon Dynasty as a higher education institute
동양고전연구 |
|
40 |
2010 |
기타인문학
철인왕 성종의 설득적 리더십 : 진퇴(進退)논쟁을 중심으로
Philosopher King Seongjong’s Persuasive Leadership: Focusing on the Debates about Advance and Retreat
한국학 |
34 |
2 |
2011 |
기타인문학
세종과 「소학(小學)」: 민풍(民風)과 사풍(士風)의 교화
King Sejong and 「Sohak(小學)」: The Enlightenment of Minpung(民風) and Sapung(士風)
대한정치학회보 |
20 |
1 |
2012 |
기타사회과학일반
孔子의 正名論에 대한 일고찰
Some Reflections on Confucian 'Rectification of Names(正名)'
철학연구 |
118 |
2011 |
철학
불전에 나타난 문학적 비유
Literary avadāna which is expressed in Buddhist classics
동아시아불교문화 |
9 |
2012 |
지역불교및불교사연구
성종의 중재적 리더십과 태평의 정치 ―소인논쟁을 중심으로
Seongjong's mediatory leadership and political stability: Focusing on the debates on the petty man(小人)
대동문화연구 |
74 |
2011 |
기타인문학
이색의 유교교화론과 일본 인식 - 새로 발견된 대책문을 중심으로 -
Yi Saek’s Argument of Confucian Enlightenment and His View of Japan
한국문화 |
49 |
2010 |
기타인문학
이색의 유교교화론과 일본 인식 - 새로 발견된 대책문을 중심으로 -
Yi Saek’s Argument of Confucian Enlightenment and His View of Japan
한국문화 |
|
49 |
2010 |
기타인문학
담연의 수행론에서 돈(頓)·점(漸) 개념 용례 분석 -교판론을 중심으로-
Interpretation of Zhanran’s Doctrinal Classification System
禪文化硏究 |
8 |
2010 |
기타불교학
담연의 수행론에서 돈(頓)·점(漸) 개념 용례 분석 -교판론을 중심으로-
Interpretation of Zhanran’s Doctrinal Classification System
禪文化硏究 |
|
8 |
2010 |
기타불교학
향교의 교육과정과 교육방법
The curriculum and instructional method of hyanggyo
동양고전연구 |
40 |
2010 |
기타인문학
향교의 교육과정과 교육방법
The curriculum and instructional method of hyanggyo
동양고전연구 |
|
40 |
2010 |
기타인문학
이단치교 구현을 위한 제언 -교화단제도 구현을 중심으로-
A suggestion for realization of the administration and edification by Ten-Member Unit -Focusing on realization of edification group system-
원불교사상과 종교문화 |
51 |
2012 |
원불교학
원불교 교화의 양상과 방식
The Condition and Method of Won-Buddhist Edification
종교교육학연구 |
37 |
2011 |
종교학
순자의 예악화성론에 관한 연구
「荀子的禮樂化性論」中文提要
양명학 |
32 |
2012 |
철학
일제강점기 <조선맞춤형> 차별교육
Day Emperor Compulsion Occupation Period Korea Custom Tailoring Type Discrimination Education
일본어문학 |
55 |
2011 |
일본어와문학