동원자

연구분야 : A110406 인문학 > 한국어와문학 > 한문학 > 한문교육

클래스 : 언어/문자

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.176508

한자 : 同源字
영어 : letters that share the same sound part

e03-01 언어/문자

언어(학)구분

문법

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

동원파생자 [ 同源派生詞 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

x03-02 비교/차이 비교/차이

동의 관계 [ 同義關係 ]

根源聲符 丰, 各을 활용한 漢字指導法

Study on the teaching methodology of Chinese characters using the sound parts 丰, 各

漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육

根源聲符 丰, 各을 활용한 漢字指導法

Study on the teaching methodology of Chinese characters using the sound parts 丰, 各

漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육

한자교육에서의 同源字 활용 - 鬼와 畏를 중심으로

A study on the use of Cognate words in Education of Chinese Characters :Take ‘Gui(鬼)’ and ‘Wei(畏)’ as a pair of example

漢字漢文敎育 | 1 | 26 | 2011 | 한문교육

“登” 同源字 探索

A study of Deng(登),s Paronymous letters

중국어문학 | 58 | 2011 | 중국어와문학

東, 陽, 蒸部의 同源字考(2)

Research(2) on the Isogenous Words from the Groups東, 陽, 蒸

중국어문논총 | 46 | 2010 | 중국어와문학

東, 陽, 蒸部의 同源字考(2)

Research(2) on the Isogenous Words from the Groups東, 陽, 蒸

중국어문논총 | | 46 | 2010 | 중국어와문학

東, 冬, 陽, 蒸部의 同源字考

Research on the Isogenous Words from the Groups 東, 冬, 陽, 蒸

중국학논총 | 28 | 2010 | 중국어와문학

東, 冬, 陽, 蒸部의 同源字考

Research on the Isogenous Words from the Groups 東, 冬, 陽, 蒸

중국학논총 | | 28 | 2010 | 중국어와문학

同聲符의 同源字를 활용한 한자 교수학습법 연구

Study on the Teaching Methodology of Chinese Characters Using Derived Letters from the Same Origin(Root), which are Similar Related Sound and Communicating Meaning

동방한문학 | 43 | 2010 | 한국어와문학

同聲符의 同源字를 활용한 한자 교수학습법 연구

Study on the Teaching Methodology of Chinese Characters Using Derived Letters from the Same Origin(Root), which are Similar Related Sound and Communicating Meaning

동방한문학 | | 43 | 2010 | 한국어와문학