우리

연구분야 : A030407 인문학 > 철학 > 서양철학 > 현상학
A090600 인문학 > 언어학 > 의미론(언어학)
A090500 인문학 > 언어학 > 통사론(언어학)

클래스 : 인간(대인관계)
언어/문자

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.177663

한자 :

a01-03-02 인간(대인관계)

e03-01 언어/문자

언어(학)구분

문자체계

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B3:개념

isInstanceOf (사례의 개념유형)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

일인칭 대명사 () [ 一人稱代名詞 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

c02-01 감정 감정

친밀감 [ 親密感 ]

石顚 朴漢永의 불교적 문학관

Buddhistic view of literature of Seokjun Han-Young Park(石顚 朴漢永)

불교학보 | 56 | 2010 | 기타불교학

石顚 朴漢永의 불교적 문학관

Buddhistic view of literature of Seokjun Han-Young Park(石顚 朴漢永)

불교학보 | | 56 | 2010 | 기타불교학

중등학교 영어교과서 내용구성을 위한 학습모형

Models of English Language Learning and Teaching in Secondary School Textbook

영어영문학21 | 24 | 2 | 2011 | 영어와문학

1950~60년대 서정주 시 연구 - ‘신라’의 신화적 의미를 중심으로-

A study on Suh Jung-Joo's poetry in the 1950~60s

한국언어문학 | 76 | 2011 | 한국어와문학

1950~60년대 서정주 시 연구 - ‘신라’의 신화적 의미를 중심으로-

A study on Suh Jung-Joo's poetry in the 1950~60s

한국언어문학 | 76 | 2011 | 한국어와문학

弘益人間과 한국문화

A Study on the Hongik-Inkan and the Culture of Korea

동양문화연구 | 6 | 2010 | 기타인문학

弘益人間과 한국문화

A Study on the Hongik-Inkan and the Culture of Korea

동양문화연구 | 6 | | 2010 | 기타인문학

국제어, 글로벌 언어로서의 영어: 언어태도 및 교육적 함축을 중심으로

English as an International and Global Language: Language Attitudes & Pedagogical Implications

새한영어영문학 | 53 | 1 | 2011 | 영어와문학

정치, 아(我)와 비아(非我)의 헤게모니 투쟁

Politics as Hegemony Struggle between Us and Non-Us

한국정치학회보 | 44 | 1 | 2010 | 정치외교학

정치, 아(我)와 비아(非我)의 헤게모니 투쟁

Politics as Hegemony Struggle between Us and Non-Us

한국정치학회보 | 44 | 1 | 2010 | 정치외교학

Korea English : Its historical, educational, sociolinguistic, and sociocultural aspects

현대영미어문학 | 28 | 4 | 2010 | 영어와문학

Korea English : Its historical, educational, sociolinguistic, and sociocultural aspects

현대영미어문학 | 28 | 4 | 2010 | 영어와문학

공익광고 언어의 표현 전략으로 본 ‘우리’의 의미

Meaning of ‘URI’ (we) as Expressive strategy in the Language of TV Public campaign Advertisement

우리말글 | 51 | 2011 | 한국어와문학

A Lingua Franca Model as a Potential English Education Framework in Korea: College Students Respond

응용언어학 | 27 | 4 | 2011 | 언어학

예브게니 자먀찐의 『우리들』의 신화시학 - 통과제의 구조를 중심으로

The Poetics of Myth in Evgeny Zamyatin's novel We

노어노문학 | 24 | 2 | 2012 | 러시아어와문학

English Education with the Principles of EIU, ME, and WE: Its Implications on Perceptions toward EIU and LI

영미문화 | 11 | 3 | 2011 | 영어와문학

김수영 산문에서 1인칭 대명사와 필자 관련 지칭어의 표현 양상

국어문학 | 49 | 49 | 2010 | 한국어와문학

김수영 산문에서 1인칭 대명사와 필자 관련 지칭어의 표현 양상

국어문학 | 49 | 49 | 2010 | 한국어와문학

공익광고 언어의 표현 전략으로 본 ‘우리’의 의미

Meaning of ‘URI’ (we) as Expressive strategy in the Language of TV Public campaign Advertisement

우리말글 | 51 | 2011 | 한국어와문학

A Discussion of Korean Students’ Perception and Attitudes towards Grammatical Errors in English

영어교육 | 65 | 2 | 2010 | 영어와문학

A Discussion of Korean Students’ Perception and Attitudes towards Grammatical Errors in English

영어교육 | 65 | 2 | 2010 | 영어와문학

Suggestions for Teaching World Englishes Using English-medium Movies

영상영어교육(STEM Journal) | 12 | 2 | 2011 | 영어와문학

An Analysis of Korean and American Presidential Addresses: Focusing on Punctuation and Transition

영어어문교육 | 17 | 2 | 2011 | 영어와문학

우리나라 영어교사의 영어 발음 지도에 대한 고찰

영어교과교육 | 9 | 1 | 2010 | 영어교육

우리나라 영어교사의 영어 발음 지도에 대한 고찰

영어교과교육 | 9 | 1 | 2010 | 영어교육

World Englishes: Issues and Their Implications for ELT in Korea

영미어문학 | 97 | 2010 | 영어와문학

World Englishes: Issues and Their Implications for ELT in Korea

영미어문학 | | 97 | 2010 | 영어와문학

유토피아의 소설적 해법: 자먀찐의 『우리들』과 쁠라또노프의 『체벤구르』

Constructing Utopia in Fiction: Zamiatin’s We and Platonov’s Chevengur

노어노문학 | 23 | 3 | 2011 | 러시아어와문학