정책홍보 전문성 연구 - 정책홍보책임자들에 대한 인크로치먼트 분석
Evolution of Policy Communication: Analysis of Encroachment
한국광고홍보학보 |
14 |
1 |
2012 |
신문방송학
스마트미디어시대의 정보통신정책과 정책홍보방안
A Study on the Information and Communication Policy in the era of Smart media and its Policy PR Direction
디지털융복합연구 |
10 |
1 |
2012 |
기타과학기술학
차기정부의 “정보기술(IT) 및 콘텐츠 융합을 위한 IT 컨트롤타워”구축 제안
Proposal of Establishment "Control Tower of IT and Cultural Content" for the next Government
디지털융복합연구 |
10 |
1 |
2012 |
기타과학기술학
고위공직 후보자-엔지니어-최고경영자 교육 프로그램의 액션러닝 프로세스 분석
An Analysis of Action Learning Process in Education Programs for Senior Officials, Engineers, Chief Executive Officers
디지털융복합연구 |
10 |
1 |
2012 |
기타과학기술학
소셜 미디어를 활용한 지방자치단체의 정책홍보-부산광역시청 트위터 분석
A policy PR of local governments using by social media-Twitter analysis of Busan metropolitan city hall
정치커뮤니케이션연구 |
23 |
2011 |
정치커뮤니케이션
정부 부처의 홍보대사 이용 실태 및 홍보담당자들의 인식 연구
A Study on Using PR Ambassador in Government Functions and PR Practitioner’s Perception of PR Ambassador
홍보학연구 |
14 |
1 |
2010 |
신문방송학
정부 부처의 홍보대사 이용 실태 및 홍보담당자들의 인식 연구
A Study on Using PR Ambassador in Government Functions and PR Practitioner’s Perception of PR Ambassador
홍보학연구 |
14 |
1 |
2010 |
신문방송학
지방자치단체의 정책홍보 효과성 제고방안 - 제주특별자치도 사례를 중심으로 -
Improving the Effectiveness of the Policy Public Relationship in Local Government - Focusing on Jeju Special Self-Governing Province -
한국비교정부학보 |
14 |
1 |
2010 |
행정학
지방자치단체의 정책홍보 효과성 제고방안 - 제주특별자치도 사례를 중심으로 -
Improving the Effectiveness of the Policy Public Relationship in Local Government - Focusing on Jeju Special Self-Governing Province -
한국비교정부학보 |
14 |
1 |
2010 |
행정학
정책홍보 차원의 녹색성장의제 확산을 위한 공익 캠페인 광고 특성에 관한 연구 - 개혁확산이론과 PR관점의 접근을 중심으로 -
A study on the characteristics of PSA(public service advertising) campaign for the spread of green growth as a policy agenda - Focusing on diffusion of innovation theory and public affairs dimension -
국가정책연구 |
26 |
1 |
2012 |
정책학
중앙부처의 홍보대행사 활용에 관한 연구: 홍보대행사의 활용이유와 한계점을 중심으로
A Study on the Use of PR Agencies of the Central Ministries : Focusing on Analysis of Reasons and Limitations of the Use of PR Agencies
미디어, 젠더 & 문화 |
20 |
2011 |
신문방송학