자폐

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.20531

한자 : 自閉

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

자폐증 () [ 自閉症 ]

Using Ecobehavioral Observation Assessment Data Interpreting in the Decision Making Process for Individual with and without Disability in Inclusive Settings

통합교실에서의 생태학적 관찰 평가를 활용한 중재 결정

특수교육학연구 | 45 | 2 | 2010 | 교육학

Using Ecobehavioral Observation Assessment Data Interpreting in the Decision Making Process for Individual with and without Disability in Inclusive Settings

통합교실에서의 생태학적 관찰 평가를 활용한 중재 결정

특수교육학연구 | 45 | 2 | 2010 | 교육학

연극을 활용한 집단 언어치료가 사회성 결핍 언어발달장애 아동의 언어 및 사회성에 미치는 효과

Effects of drama-based group language therapy on the development of language and social abilities of children with developmental language delay and social disability

드라마 연구 | 34 | 2011 | 연극이론

자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석

A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석

A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

School and Community Inclusion of Young Children with Autism Spectrum Disorder: Parents' Perspectives

자폐 유아 부모님의 학교와지역사회 통합에 대한 인식

유아특수교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교육학

School and Community Inclusion of Young Children with Autism Spectrum Disorder: Parents' Perspectives

자폐 유아 부모님의 학교와지역사회 통합에 대한 인식

유아특수교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교육학

행동중재가 자폐 범주성 장애인(ASD)의 문제행동에 미치는 효과; 메타분석

Behavioral Intervention for Individual with ASD; Meta-Analysis of Single Subject Researches

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

자폐 아동과 일반 아동의 함께 주의하기와 행동적 요청하기의 특성 비교

A Comparison of Autistic and Normal Children's Joint Attention and Behavioral Requests

정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

자폐 아동과 일반 아동의 함께 주의하기와 행동적 요청하기의 특성 비교

A Comparison of Autistic and Normal Children's Joint Attention and Behavioral Requests

정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

The Effects of Praise in On-task Behaviors of Students with Autism in Inclusive Settings

칭찬이 통합 학급에서의 자폐성 장애 아동의 수업참여 행동에 미치는 효과

자폐성장애연구 | 11 | 2 | 2011 | 특수교육

자폐성 장애아동을 위한 모바일 애플리케이션 개발 및 사용성 연구

Development of Mobile Application for children with autism spectrum disorders: A development and usability study

자폐성장애연구 | 12 | 1 | 2012 | 특수교육

자폐범주성장애인을 대상으로 한 환경중심언어중재와 PECS중재에 관한 문헌 분석: 2000∼2011년 국내ㆍ외 단일대상연구를 중심으로

A Research Synthesis of Milieu Language Teaching and PECS for Individuals with Autism Spectrum Disorders

Communication Sciences and Disorders | 17 | 3 | 2012 | 교육학

자폐진단 준거 항목으로써 눈맞춤의 결여에 대한 재고

Re-evaluating the Criterion of Lack of Eye Contact for the Diagnosis of Autism

특수교육재활과학연구 | 50 | 4 | 2011 | 기타사회과학

Reduction of Self-Stimulatory Behaviors of Young Individual with Autism Using Automatic Reinforcers

통합 강화 중재를 통한 교회 안에서의 자폐아의 자기자극행동의 감소

특수아동교육연구 | 12 | 1 | 2010 | 교육학

Reduction of Self-Stimulatory Behaviors of Young Individual with Autism Using Automatic Reinforcers

통합 강화 중재를 통한 교회 안에서의 자폐아의 자기자극행동의 감소

특수아동교육연구 | 12 | 1 | 2010 | 교육학