Using Ecobehavioral Observation Assessment Data Interpreting in the Decision Making Process for Individual with and without Disability in Inclusive Settings
통합교실에서의 생태학적 관찰 평가를 활용한 중재 결정
특수교육학연구 |
45 |
2 |
2010 |
교육학
Using Ecobehavioral Observation Assessment Data Interpreting in the Decision Making Process for Individual with and without Disability in Inclusive Settings
통합교실에서의 생태학적 관찰 평가를 활용한 중재 결정
특수교육학연구 |
45 |
2 |
2010 |
교육학
연극을 활용한 집단 언어치료가 사회성 결핍 언어발달장애 아동의 언어 및 사회성에 미치는 효과
Effects of drama-based group language therapy on the development of language and social abilities of children with developmental language delay and social disability
드라마 연구 |
34 |
2011 |
연극이론
자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석
A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석
A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
School and Community Inclusion of Young Children with Autism Spectrum Disorder: Parents' Perspectives
자폐 유아 부모님의 학교와지역사회 통합에 대한 인식
유아특수교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교육학
School and Community Inclusion of Young Children with Autism Spectrum Disorder: Parents' Perspectives
자폐 유아 부모님의 학교와지역사회 통합에 대한 인식
유아특수교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교육학
행동중재가 자폐 범주성 장애인(ASD)의 문제행동에 미치는 효과; 메타분석
Behavioral Intervention for Individual with ASD; Meta-Analysis of Single Subject Researches
정서·행동장애연구 |
28 |
3 |
2012 |
특수교육
자폐 아동과 일반 아동의 함께 주의하기와 행동적 요청하기의 특성 비교
A Comparison of Autistic and Normal Children's Joint Attention and Behavioral Requests
정서·행동장애연구 |
26 |
3 |
2010 |
특수교육
자폐 아동과 일반 아동의 함께 주의하기와 행동적 요청하기의 특성 비교
A Comparison of Autistic and Normal Children's Joint Attention and Behavioral Requests
정서·행동장애연구 |
26 |
3 |
2010 |
특수교육
The Effects of Praise in On-task Behaviors of Students with Autism in Inclusive Settings
칭찬이 통합 학급에서의 자폐성 장애 아동의 수업참여 행동에 미치는 효과
자폐성장애연구 |
11 |
2 |
2011 |
특수교육
자폐성 장애아동을 위한 모바일 애플리케이션 개발 및 사용성 연구
Development of Mobile Application for children with autism spectrum disorders: A development and usability study
자폐성장애연구 |
12 |
1 |
2012 |
특수교육
자폐범주성장애인을 대상으로 한 환경중심언어중재와 PECS중재에 관한 문헌 분석: 2000∼2011년 국내ㆍ외 단일대상연구를 중심으로
A Research Synthesis of Milieu Language Teaching and PECS for Individuals with Autism Spectrum Disorders
Communication Sciences and Disorders |
17 |
3 |
2012 |
교육학
자폐진단 준거 항목으로써 눈맞춤의 결여에 대한 재고
Re-evaluating the Criterion of Lack of Eye Contact for the Diagnosis of Autism
특수교육재활과학연구 |
50 |
4 |
2011 |
기타사회과학
Reduction of Self-Stimulatory Behaviors of Young Individual with Autism Using Automatic Reinforcers
통합 강화 중재를 통한 교회 안에서의 자폐아의 자기자극행동의 감소
특수아동교육연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학
Reduction of Self-Stimulatory Behaviors of Young Individual with Autism Using Automatic Reinforcers
통합 강화 중재를 통한 교회 안에서의 자폐아의 자기자극행동의 감소
특수아동교육연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학