정신과적 장애가 있는 아동의 문제 행동의 종류와 심각도가 부모 양육 스트레스에 미치는 효과
The Association between Parenting Stress and Child Behavior Problems in PDD and ADHD
Korean Journal of Clinical Psychology |
30 |
3 |
2011 |
심리과학
The Influences of Outdoor Activities with Companion Dogs on the Attention of Children with ADHD
정서·행동장애연구 |
27 |
4 |
2011 |
특수교육
점토조형 미술활동이 ADHD 아동의 공격 행동에 미치는 효과
The Effects of Clay-Based Formative Activities on Aggressive Behaviors of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
정서·행동장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
점토조형 미술활동이 ADHD 아동의 공격 행동에 미치는 효과
The Effects of Clay-Based Formative Activities on Aggressive Behaviors of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
정서·행동장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
외현화 장애 집단의 관리기능 결함 양상
A Study on Externalizing Disorder Patients Group and Its Executive Function Deficiency Conditions
정서·행동장애연구 |
27 |
3 |
2011 |
특수교육
자기조절학습전략을 통한 읽기 중재가 주의력결핍과잉행동장애 아동의 읽기 이해력과 읽기 태도에 미치는 영향
The Effect of Reading Intervention through Self-Regulated Learning Strategy on Reading Comprehension and Reading Attitude of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
정서·행동장애연구 |
27 |
1 |
2011 |
특수교육
ADHD아동의 읽기 이해점검능력
Reading Comprehension Monitoring in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder(ADHD)
학습장애연구 |
9 |
2 |
2012 |
교육학
ADHD 및 학교부적응 학생들의 인지적 특성 및 실행기능과 뇌파 비교연구: 대구 및 경상도 소재 초등학교를 중심으로
A Comparative Study of Intellectual Characters, Executive Function and Brain Signals between ADHD, Maladjustment and Normal Students
정서·행동장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육
ADHD 및 학교부적응 학생들의 인지적 특성 및 실행기능과 뇌파 비교연구: 대구 및 경상도 소재 초등학교를 중심으로
A Comparative Study of Intellectual Characters, Executive Function and Brain Signals between ADHD, Maladjustment and Normal Students
정서·행동장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육
ADHD 아동 대상 국내 미술치료 중재연구 현황 분석
An Analysis of the Current Status of Art Therapy Intervention Studies for Children with ADHD
한국초등교육 |
21 |
2 |
2010 |
기타교육학
ADHD 아동 대상 국내 미술치료 중재연구 현황 분석
An Analysis of the Current Status of Art Therapy Intervention Studies for Children with ADHD
한국초등교육 |
21 |
2 |
2010 |
기타교육학
유아의 기질 및 성격과 ADHD 성향과의 관계
The relationship of children’s temperament andcharacter to ADHD disposition
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
유아의 기질 및 성격과 ADHD 성향과의 관계
The relationship of children’s temperament andcharacter to ADHD disposition
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
ADHD 아동의 WCST 수행 저하와 실행기능 및 인성 특성과의 관계 : WCST 수행 정상 ADHD 및 우울 집단과의 비교
Relation to Executive Functions, Personality Characteristics and Poor WCST Performance of Children with ADHD : Comparison with ADHD with Normal Performance of WCST and Depression
정서·행동장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
ADHD 아동의 WCST 수행 저하와 실행기능 및 인성 특성과의 관계 : WCST 수행 정상 ADHD 및 우울 집단과의 비교
Relation to Executive Functions, Personality Characteristics and Poor WCST Performance of Children with ADHD : Comparison with ADHD with Normal Performance of WCST and Depression
정서·행동장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
ADHD아동의 문제행동에 따른 어머니의 양육태도 및 우울감, 양육스트레스, 자아 존중감 연구
A study on Mother’s Parenting Styles, Depression, Parenting Stress and Self-Esteem caused by problematic behaviors of ADHD children
예술심리치료연구 |
8 |
3 |
2012 |
특수교육
아동의 주의력결핍 과잉행동장애(ADHD) 증상, 어머니 양육스트레스와 양육행동, 아동의 사회적 유능감 및 자기 유능감 간의 구조적 관계 분석
An Analysis of the Structural Relationship among Children's ADHD Symptoms, Mothers' Stress and Behavior Regarding Nurturing, and Children's Social Competence and Self-Competence
아동교육 |
19 |
3 |
2010 |
유아교육
아동의 주의력결핍 과잉행동장애(ADHD) 증상, 어머니 양육스트레스와 양육행동, 아동의 사회적 유능감 및 자기 유능감 간의 구조적 관계 분석
An Analysis of the Structural Relationship among Children's ADHD Symptoms, Mothers' Stress and Behavior Regarding Nurturing, and Children's Social Competence and Self-Competence
아동교육 |
19 |
3 |
2010 |
유아교육
주의력결핍 과잉행동장애 아동과 일반아동의 실행능력 비교
Comparison of Executive Function in Children with ADHD and Children without ADHD
학습장애연구 |
8 |
3 |
2011 |
교육학
시지각 및 청지각 촉진 신체활동이 주의력결핍 과잉행동장애 아동의 주의집중행동에 미치는 영향
Effects of visual and auditory physical activities on attention behavior of children with ADHD
정서·행동장애연구 |
27 |
4 |
2011 |
특수교육
초등 3-4학년 ADHD 아동의 낱말재인 및 문단글 읽기 유창성
Word Recognition and Paragraph Reading Fluencyof Third- and Fourth-graders with ADHD
언어치료연구 |
21 |
3 |
2012 |
교육학
주의력 결핍 과잉행동 문제를 지닌 아동의 진단과정에 따른 부모 인식 연구
The Study on Parents’ Perception according to Diagnostic and Educational history of children with attention deficits and hyperactivity problems
특수교육재활과학연구 |
51 |
3 |
2012 |
기타사회과학
상위인지전략중심의 가정연계 게임놀이프로그램이 주의력결핍과잉행동장애 아동의 문제행동, 실행기능 및 어머니의 양육반응에 미치는 영향
The Effects of a Meta-Cognitive Strategies Based Center-Home Cooperative Gameplay Program on the Problematic Behaviors, Executive Functions of Children with ADHD and the Maternal Response of Their Mothers
정서·행동장애연구 |
28 |
3 |
2012 |
특수교육
무용/동작 프로그램이 ADHD 아동의 주의집중력에 미치는 영향
The Effect of a Dance/ Movement Therapy Program on ADHD Children’s Attention
한국무용과학회지 |
20 |
2010 |
기타무용
무용/동작 프로그램이 ADHD 아동의 주의집중력에 미치는 영향
The Effect of a Dance/ Movement Therapy Program on ADHD Children’s Attention
한국무용과학회지 |
|
20 |
2010 |
기타무용
주의력결핍과잉행동장애 아동의 실행기능 향상 프로그램 적용 효과
A Study on Effects of Executive Function Task Programs on Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
특수교육재활과학연구 |
50 |
4 |
2011 |
기타사회과학
ADHD의 지원 동향에 관한 연구
Research on Supporting Trend of ADHD
특수교육재활과학연구 |
49 |
4 |
2010 |
기타사회과학
ADHD의 지원 동향에 관한 연구
Research on Supporting Trend of ADHD
특수교육재활과학연구 |
49 |
4 |
2010 |
기타사회과학
Review of the Studies of ADHD Factor Structure reflected in DSM
DSM에 제시된 ADHD 요인구조 관련 연구 탐색
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
Review of the Studies of ADHD Factor Structure reflected in DSM
DSM에 제시된 ADHD 요인구조 관련 연구 탐색
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학