문학교육과 인지심리학-‘문학적 이해’ 개념을 중심으로-
Literary Education and Cognitive Psychology-Focused on concept of ‘literary comprehension’-
문학교육학 |
37 |
2012 |
한국어와문학
TV 프로그램 전후/중간광고 포맷과 프로그램 관여도에 따른 광고효과에 관한 연구
A study on the effects of advertising placement format and TV program involvement on consumers' memory and attitude toward advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
TV 프로그램 전후/중간광고 포맷과 프로그램 관여도에 따른 광고효과에 관한 연구
A study on the effects of advertising placement format and TV program involvement on consumers' memory and attitude toward advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
지하철광고의 광고가치, 정보처리 기회, 동기가 광고태도, 재인, 회상에 미치는 영향
Effects of the Ad Value, Information Processing Opportunity and Motivation on the Aad and Recognition/Recall in Subway Advertising
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
19 |
3 |
2011 |
사회과학
불안이 외현 기억 편향에 미치는 영향: 위협자극에 대한 인지적 회피와 모호자극의 선호적 처리
The Effect of Anxiety on Explicit Memory Bias: Cognitive Avoidance of Threat Words and Preferential Processing of Uncertain Words
Korean Journal of Clinical Psychology |
30 |
1 |
2011 |
심리과학
스포츠 경기에 삽입된 가상광고의 재인효과 연구 경기장 내 A-보드광고와의 효과 비교를 중심으로
Audience’s Brand Recognition of Virtual Advertisements in a Sports Program A Comparison between Virtual Ads and A-Board Ads
방송통신연구 |
77 |
2012 |
신문방송학
모바일 브랜드 애칭의 인지효과 연구 - SAMSUNG ‘Anycall’과 LG ‘Cyon’을 중심으로 -
A Study on the Effects of Recognition in Mobile Pet Name - Centering on SAMSUNG's ‘Anycall’ and LG's ‘Cyon’-
브랜드디자인학연구 |
8 |
2 |
2010 |
디자인
모바일 브랜드 애칭의 인지효과 연구 - SAMSUNG ‘Anycall’과 LG ‘Cyon’을 중심으로 -
A Study on the Effects of Recognition in Mobile Pet Name - Centering on SAMSUNG's ‘Anycall’ and LG's ‘Cyon’-
브랜드디자인학연구 |
8 |
2 |
2010 |
디자인
회화적 재현에 대한 재인 이론의 가능성
The Possibility of the Recognition Theory about Pictorial Representation
美學(미학) |
65 |
2011 |
철학
옥외간판디자인(Sign Board Design)에서의 픽토그램 활용의 인지효과에 관한 연구
A Study on Cognitive Effect of Pictograms to Sign Board Design
한국디자인문화학회지 |
16 |
1 |
2010 |
디자인
옥외간판디자인(Sign Board Design)에서의 픽토그램 활용의 인지효과에 관한 연구
A Study on Cognitive Effect of Pictograms to Sign Board Design
한국디자인문화학회지 |
16 |
1 |
2010 |
디자인
기억 항목에 부여된 현저성이 기억 수행에 미치는 영향
Effects of the Saliency Granted in Memory Items on Memory Performances
사회과학연구 |
21 |
1 |
2010 |
사회과학일반
기억 항목에 부여된 현저성이 기억 수행에 미치는 영향
Effects of the Saliency Granted in Memory Items on Memory Performances
사회과학연구 |
21 |
1 |
2010 |
사회과학일반
FMCG 패키지의 조형과 색조가 제품 재인에 미치는 영향
The Effect on the Product Recognition by Form and Color Mode of FMCG Package
브랜드디자인학연구 |
9 |
2 |
2011 |
디자인
학습-전이단계 실험패러다임에서 시간지연에 따른 범주화와 재인의 해리
Dissociation between categorization and recognition due to time delay in learning-transfer phase experimental paradigm
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
23 |
3 |
2011 |
심리과학