사회 공헌 활동

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.23927

한자 : 社會貢獻活動
영어 : social contribution activities

용어관계

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클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

사회공헌 [ 社會貢獻 ]

블랙야크의 BI(Brand Identity) 강화전략: 사회공헌활동을 중심으로

Strategy for Brand Identity Enhancement of Black Yak: Focusing on the Social Responsibility Activities

아시아마케팅저널 | 12 | 3 | 2010 | 경영학

블랙야크의 BI(Brand Identity) 강화전략: 사회공헌활동을 중심으로

Strategy for Brand Identity Enhancement of Black Yak: Focusing on the Social Responsibility Activities

아시아마케팅저널 | 12 | 3 | 2010 | 경영학

기업의 사회공헌활동에 있어 이름 유사성의 역할

The Role of Name Similarity in Corporate Social Responsibility

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 18 | 4 | 2010 | 사회과학

기업의 사회공헌활동에 있어 이름 유사성의 역할

The Role of Name Similarity in Corporate Social Responsibility

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 18 | 4 | 2010 | 사회과학

기업의 윤리경영과 사회적 책임

The ethical management and social responsibility of corporate 

기업법연구 | 24 | 1 | 2010 | 법학

기업의 윤리경영과 사회적 책임

The ethical management and social responsibility of corporate 

기업법연구 | 24 | 1 | 2010 | 법학

IPA매트릭스 분석을 활용한 스포츠토토의 건전화사업 및 사회공헌 활동 발전 방안 모색

한국체육정책학회지 | 10 | 3 | 2012 | 체육사

기업의 위기유형에 따른 사회공헌활동의 효과 연구 - 위기에 대한 기업의 책임정도와 사회공헌활동의 적합성을 중심으로

A study on the Effect of the Corporate Social Responsibility in the Crisis

광고연구 | 89 | 2011 | 광고/홍보학

대한지적공사의 사회적책임활동, 사회적기업과의 연계 가능성에 관한 시론

Commentary on the Possibility of Korea Cadastral Survey Corporation(KCSC)'s Corporate Social Responsibility in Connection with Social Enterprise

한국지적학회지 | 26 | 1 | 2010 | 국제/지역개발

대한지적공사의 사회적책임활동, 사회적기업과의 연계 가능성에 관한 시론

Commentary on the Possibility of Korea Cadastral Survey Corporation(KCSC)'s Corporate Social Responsibility in Connection with Social Enterprise

한국지적학회지 | 26 | 1 | 2010 | 국제/지역개발

기업의 기부 활동과 사회적 성과 향상에 대한 연구- 경제적 성과의 매개효과 분석 -

Corporate Philanthropy and Improvement in Social Performance: Mediating Effect of Economic Performance

한국사회정책 | 18 | 4 | 2011 | 의료/복지/사회정책

기업의 공익연계 광고가 광고태도 및 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업-공익-소비자 간 상호관계를 중심으로

A study on the effects of cause-related advertising on consumers’ attitude toward the ad and sponsoring company: Focusing on the inter-relationship between the company, cause, and consumer

한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 4 | 2011 | 심리과학

한국과 일본 기업의 사회공헌활동에 관한 연구

The Social Contribution Activities of Korean and Japanese Enterprises

일본근대학연구 | 36 | 2012 | 일본문화학

기업의 사회공헌 활동에 대한 소비자 인식 분석

Analysis for the Consumers’ Cognition and Opinion about Corporate Social Responsibility(CSR)

한국언론정보학보 | 56 | 4 | 2011 | 신문방송학

공정사회를 위한 기업의 사회공헌 활동과 조세

Corporate Responsibility Program and Taxation for Justice Society

법과정책연구 | 12 | 3 | 2012 | 법학

The Effects of Corporate Social Responsibility (CSR) on Customer Loyalty

기업의 사회적 책임이 고객충성도에 미치는 영향

산업경제연구 | 24 | 5 | 2011 | 경제학

기부자평판과 기부시점이 기업오너의 기부행동에 대한 소비자평가에 미치는 영향

Consumers’ Evaluation of Donations by Business Owners: Effects of Donors’ Reputation and the Pledged Time of Donation

경영학연구 | 40 | 6 | 2011 | 경영학

기업의 사회공헌활동에 영향을 미치는 요인: 기부활동과 자원봉사활동을 중심으로

A Study on the Factors in Influencing the Corporate Philanthropy: Focusing on the Corporate Donation and Volunteering Work

사회복지정책 | 37 | 4 | 2010 | 사회복지학

기업의 사회공헌활동에 영향을 미치는 요인: 기부활동과 자원봉사활동을 중심으로

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사회복지정책 | 37 | 4 | 2010 | 사회복지학

스포츠선수의 사회공헌활동 중 공익성과 비상업성이선수이미지 및 팀충성도에 미치는 영향

The Effect of Philanthropic Activities and Non-commercial Nature of Athlete’s Social Contribution Activities on Athlete’s Image and Team Loyalty

체육과학연구 | 23 | 2 | 2012 | 체육

기업 사회공헌 활동의 효과에 대한 부합성, 다양성 및 메시지 전략의 역할

Effects of Corporate Social Responsibility(CSR)’s Strategic Activities, Involvement, Message Strategy on the Effectiveness of CSR Communication

광고연구 | 85 | 2010 | 광고/홍보학

기업 사회공헌 활동의 효과에 대한 부합성, 다양성 및 메시지 전략의 역할

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광고연구 | | 85 | 2010 | 광고/홍보학

기업의 사회공헌활동 유형에 따른 광고모델의 효과 연구

The Effects of Endorsers in the CSR Advertising

광고연구 | 88 | 2011 | 광고/홍보학

한국 사회공헌활동연구에 대한 내용분석: 1997년부터 2010년까지 주요 학술지 분석

Trends in Corporate Social Responsibility(CSR) Research : Content Analysis of Major Korean Journals from 1997 to 2010

광고학연구 | 22 | 6 | 2011 | 신문방송학

프로스포츠의 사회공헌활동 효과 및 동기지각의 매개효과

Effect of Corporate Social Responsibility Activities and Moderating Effect of Perceived Motivation in Professional Sports

한국스포츠산업경영학회지 | 17 | 1 | 2012 | 체육

지역민의 기업 연고 형태 인식과 지역 관심도에 따른 사회공헌 활동의 효과 연구

The Effects of Local People’s Perception about Corporate Association with Their Region and Their Local Concern on Corporate Image, Customer Loyalty, and Brand Attitude

홍보학연구 | 14 | 2 | 2010 | 신문방송학

지역민의 기업 연고 형태 인식과 지역 관심도에 따른 사회공헌 활동의 효과 연구

The Effects of Local People’s Perception about Corporate Association with Their Region and Their Local Concern on Corporate Image, Customer Loyalty, and Brand Attitude

홍보학연구 | 14 | 2 | 2010 | 신문방송학

CSR메시지의 모호성 정도가 수신자의 사회책임성 인식, 태도 및 구매의도에 미치는 영향:수신자의 자기겸양적 커뮤니케이션성향과 불확실성 회피성향의 중재효과를 중심으로

The influence of the vagueness in CSR messages on publics’ CSR perception, attitude toward the company, and purchase intention:Focusing on the moderating effects of publics’ self-humbleness communication propensity and uncertainty avoidance propensity

한국언론학보 | 55 | 1 | 2011 | 신문방송학