애니메이션 캐릭터를 활용하는 TV 패스트푸드 광고에 대한 어머니들의 태도에 관한 연구
Mothers’ Perceptions about the Usage of Animated Characters in TV Food Advertising Targeting Children
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
애니메이션 캐릭터를 활용하는 TV 패스트푸드 광고에 대한 어머니들의 태도에 관한 연구
Mothers’ Perceptions about the Usage of Animated Characters in TV Food Advertising Targeting Children
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
에니어그램의 날개이론을 통해서 본 캐릭터의 성격 변화양상에 관한 연구 - 애니메이션 ‘Shrek’시리즈를 통해서 -
Research regarding the changeable aspects of the personality of a character through the wing theory of Enneagram - Through the “Shrek” animation series -
일러스트레이션 포럼 |
12 |
26 |
2011 |
디자인
<심슨가족>의 캐릭터를 통한 관객성 연구
A Study on the Spectatorship through Character of
만화애니메이션연구 |
21 |
2010 |
예술일반
<심슨가족>의 캐릭터를 통한 관객성 연구
A Study on the Spectatorship through Character of
만화애니메이션연구 |
|
21 |
2010 |
예술일반
애니메이션 캐릭터 색채에 대한 유아의 의복 선호도-미키와 미니마우스를 중심으로-
Children’s Clothing Preference on Animation Character Color-Focusing on Mickey and Mini Mouse-
한국의상디자인학회지 |
13 |
2 |
2011 |
의상