우리나라 초등학교 수학에서의 비율 정의와 비의 값 정의의 비판적 분석
A Critical Analysis on Definitions of Biyoul and Value of Bi in Elementary Mathematics in Korea
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
우리나라 초등학교 수학에서의 비율 정의와 비의 값 정의의 비판적 분석
A Critical Analysis on Definitions of Biyoul and Value of Bi in Elementary Mathematics in Korea
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
초등학교 예비교사의 수학적 지식 구성에 대한 연구 - 구성주의적 교수실험을 중심으로 -
A Study on the Construction of Mathematical Knowledge by Elementary Preservice Teachers
학교수학 |
12 |
2 |
2010 |
수학교육학
초등학교 예비교사의 수학적 지식 구성에 대한 연구 - 구성주의적 교수실험을 중심으로 -
A Study on the Construction of Mathematical Knowledge by Elementary Preservice Teachers
학교수학 |
12 |
2 |
2010 |
수학교육학
연대보증인이 물상보증인을 겸하고 있는 경우 대위의 비율과 그 관련 문제들
Ratio of subrogation of double-qualified person
법조 |
59 |
9 |
2010 |
법학
연대보증인이 물상보증인을 겸하고 있는 경우 대위의 비율과 그 관련 문제들
Ratio of subrogation of double-qualified person
법조 |
59 |
9 |
2010 |
법학
우리나라 초등학교 수학에서의 비율 정의와 비의 값 정의의 비판적 분석
A Critical Analysis on Definitions of Biyoul and Value of Bi in Elementary Mathematics in Korea
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
우리나라 초등학교 수학에서의 비율 정의와 비의 값 정의의 비판적 분석
A Critical Analysis on Definitions of Biyoul and Value of Bi in Elementary Mathematics in Korea
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
비와 비율 영역에 대한 우리나라와 싱가포르 교육과정 및 교과서 비교 - TIMSS 평가목표와 공개문항을 중심으로
Comparison of the Curricula and the Textbooks Concerning the Proportion and Ratio Area between Korea and Singapore
학교수학 |
12 |
4 |
2010 |
수학교육학
비와 비율 영역에 대한 우리나라와 싱가포르 교육과정 및 교과서 비교 - TIMSS 평가목표와 공개문항을 중심으로
Comparison of the Curricula and the Textbooks Concerning the Proportion and Ratio Area between Korea and Singapore
학교수학 |
12 |
4 |
2010 |
수학교육학
동서양의 음의 생성을 통해본 정수비의 응용
The Application of Integer Ratio in Making Eastern and Western Notes
수학교육 논문집 |
24 |
4 |
2010 |
수학교육학
동서양의 음의 생성을 통해본 정수비의 응용
The Application of Integer Ratio in Making Eastern and Western Notes
수학교육 논문집 |
24 |
4 |
2010 |
수학교육학