한국 공중의 도의적․실제적 위기 책임성 지각과 사과 수용에 영향을 미치는 요인들은 무엇인가?: 부정적 미디어에의 노출, 반 기업정서, 기업 태도를 중심으로
Understanding the Factors Affecting the Korean Public's Perceived Corporate Moral and Actual Crisis Responsibility and Acceptance of Corporate Apology: Negative Media Exposure, Anti-corporate Sentiment, and Corporate Attitude
한국언론학보 |
55 |
5 |
2011 |
신문방송학
현대어 ‘사과’의 통시적 혼란상과 정착과정
Diachronic Confusing Meaning and Settlement Process of the Present Korean ‘사과(apple)’
우리말글 |
53 |
2011 |
한국어와문학
갈등 해소에 있어 커뮤니케이션 요소의 역할에 관한 연구: 갈등 유형, 제3자 역할, 사과가 신뢰와 협력의지에 미치는 영향
Study on the Role of Communication Factors in Conflict Resolution: Effects of Conflict Type, Third Party Role and Apology Strategy on Trust and Willingness to Cooperate
한국언론학보 |
54 |
6 |
2010 |
신문방송학
갈등 해소에 있어 커뮤니케이션 요소의 역할에 관한 연구: 갈등 유형, 제3자 역할, 사과가 신뢰와 협력의지에 미치는 영향
Study on the Role of Communication Factors in Conflict Resolution: Effects of Conflict Type, Third Party Role and Apology Strategy on Trust and Willingness to Cooperate
한국언론학보 |
54 |
6 |
2010 |
신문방송학
CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과: 트위터 사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로
The Effects of CEO’s Tweeting on Crisis Management:The Exposure of CEO’s Apology, Apology Subject Types,and Emotional Appeal via Twitter
광고학연구 |
23 |
3 |
2012 |
신문방송학
한국인의 사과 지형: 지난 10년간 사과문의 조직 및 유형 별 분석
The Koreans Apology Map: An Analysis of Apologies by Types during the Past 10 Years
한국언론정보학보 |
59 |
3 |
2012 |
신문방송학
사과화행의 화용론적 분석
Analyse pragmatique de l'acte d'excuse
프랑스문화예술연구 |
37 |
2011 |
프랑스문화학