로봇을 이용한 장애아동 원격지원 시스템 구축
Establishment of Remote Support System for Children with Disabilities through the Use of Robots
특수교육재활과학연구 |
51 |
1 |
2012 |
기타사회과학
자폐 아동의 선호자극 선별을 위한 통합자극 로봇의 개발
Development of an Integrated Stimuli Robot for the Selection of the Preferred Stimuli of Children with Autism Spectrum Disorders
특수교육재활과학연구 |
50 |
2 |
2011 |
기타사회과학
로봇 활용 STEAM 교육에 참가한 초등학생들의 학습지속 요인분석
Factor Analysis of Elementary School Student’s Learning Satisfaction after the Robot utilized STEAM Education
컴퓨터교육학회 논문지 |
15 |
5 |
2012 |
교육학
인간-로봇 소통의 인식론적 기초와 윤리
Epistemological Basis and Ethics of Human-Robot Communication
철학논집 |
24 |
2011 |
철학
자폐 범주성 장애 유아의 표현활동 학습: 로봇의 활용을 통하여
Learning Expressive Activities to Children with Autism through Material Presented Via Robot
정서·행동장애연구 |
28 |
2 |
2012 |
특수교육
로봇활용수업이 학생의 학습몰입 향상에 미치는 효과
The Effects of the Robot Based Instruction on Improving Immersion Learning
컴퓨터교육학회 논문지 |
14 |
2 |
2011 |
교육학
지능형 로봇에 대한 안전관리 발전방안
Development Plan of Safety Management on Intelligent Robot
시큐리티연구 |
26 |
2011 |
기타행정학
로봇을 활용한 자폐범주성장애유아 교육에 대한 교사들의 관점연구
Teachers' Perspectives on the Use of a Robot for Educational Purpose for Children Labeled with Autism
정서·행동장애연구 |
27 |
2 |
2011 |
특수교육
감각과 인식의 욕망기관으로서의 인조인간 형상 연구 —로봇에 대한 자의식 및 소설적 형상화를 중심으로
A Study on the Shape of Mechanical Man, the Desire-organ of Sense and Recognition: Focusing on the New Self-consciousness of Robot, Creating Shapes of Novel
문학과 영상 |
12 |
2 |
2011 |
영상문학
로봇과 자폐 아동의 상호작용에 관한 실험 연구
Experimental Research of Interactions Between Children with Autism and Robots
정서·행동장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
로봇과 자폐 아동의 상호작용에 관한 실험 연구
Experimental Research of Interactions Between Children with Autism and Robots
정서·행동장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
아동의 창의력 신장을 위한 로봇 교육연극 프로그램 개발 및 적용
Development and Application of a Robot Drama Program for Children's Creativity
한국실과교육학회지 |
23 |
2 |
2010 |
교육학
아동의 창의력 신장을 위한 로봇 교육연극 프로그램 개발 및 적용
Development and Application of a Robot Drama Program for Children's Creativity
한국실과교육학회지 |
23 |
2 |
2010 |
교육학
생명의 관점에서 본 로봇
The Robot in the View Point of the Definition of Life
생명연구 |
23 |
2012 |
서양철학
초등학교에서 로봇활용 미술수업이 창의성 신장에 미치는 효과
The Effects of the Robot Based Art Instruction on the Creativity in Elementary School
정보교육학회논문지 |
15 |
2 |
2011 |
컴퓨터교육학
자폐스펙트럼장애 유·아동의 로봇인식과정 연구
Understanding Robot: Cognitive Process of Autism Spectrum Disorders
정서·행동장애연구 |
27 |
4 |
2011 |
특수교육
R-러닝의 특징과 인증제도의 개선방안에 관한 연구
아주법학 |
4 |
2 |
2010 |
법학
R-러닝의 특징과 인증제도의 개선방안에 관한 연구
아주법학 |
4 |
2 |
2010 |
법학
인조인간의 출현과 근대SF문학의 테크노크라시 —『인조노동자』를 중심으로
A Technocracy in Emergence of Robot and Modern SF Literature: focusing on Artificial Laborer
한국근대문학연구 |
25 |
2012 |
한국어와문학
유아교사 대상 로봇과 로봇활용효과에 대한 인식과 구성주의 신념의 관계분석
Relation between the Perspectives of Robots and Robot use Effects and the Constructivist Beliefs of Teachers
아동과 권리 |
15 |
2 |
2011 |
교육학
자율로봇의 드로잉에 대한 존재론적 분석
An Ontological Analysis on Drawing by an Autonomous Robot
기초조형학연구 |
12 |
2 |
2011 |
예술일반
로봇과 상호작용을 통한 자폐성 아동의 반응 연구
The Reaction of Children Labeled with Autism Through Interactions with Robot
정서·행동장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육
로봇과 상호작용을 통한 자폐성 아동의 반응 연구
The Reaction of Children Labeled with Autism Through Interactions with Robot
정서·행동장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육
로봇 활용 수학학습이 학습태도 및 문제해결능력에 미치는 영향
The Effects of Robot Based Mathematics Learning on Learners' Attitude and Problem Solving Skills
컴퓨터교육학회 논문지 |
13 |
5 |
2010 |
교육학
로봇 활용 수학학습이 학습태도 및 문제해결능력에 미치는 영향
The Effects of Robot Based Mathematics Learning on Learners' Attitude and Problem Solving Skills
컴퓨터교육학회 논문지 |
13 |
5 |
2010 |
교육학
로봇프로그래밍 학습참여자의 학습의도 구조모형 분석
An Analysis of Structural Model on the Learning Intention of the Participants in the Robot Programming
컴퓨터교육학회 논문지 |
14 |
2 |
2011 |
교육학
원형성 결정 요인에 기초한 로봇 디자인 방법 - 사용자 유형에 따른 감성 평가를 중심으로 -
Prototypicality of Robot Design: Robot Design Guideline based on the Determinants of Prototypicality - Focused on the Emotional Appraisal according to User Type -
디자인학연구 |
24 |
2 |
2011 |
디자인
로봇과의 상호작용을 통한 자폐유아의 시각, 청각, 촉각에 대한 반응연구
Exploring Responses of Children Labeled with Autism to Auditory, Visual and Tactile Stimuli through Interacting with a Robot
정서·행동장애연구 |
26 |
4 |
2010 |
특수교육
로봇과의 상호작용을 통한 자폐유아의 시각, 청각, 촉각에 대한 반응연구
Exploring Responses of Children Labeled with Autism to Auditory, Visual and Tactile Stimuli through Interacting with a Robot
정서·행동장애연구 |
26 |
4 |
2010 |
특수교육
2009 개정 교육과정의 초등 실과 교과 ‘로봇의 이해’ 단원을 위한 체험 로봇 형태 연구
A Research of the Appropriate Robot Type for the Unit of 'Understanding the Robot' at Practical Arts Education in Elementary School of 2009 Revised Educational Curriculum
한국실과교육학회지 |
25 |
2 |
2012 |
교육학
만5세 아동의 로봇에 대한 물활론적 사고와 지각적 인식
An Investigation of Young Children's Animism and Perception of Robot
아동과 권리 |
14 |
4 |
2010 |
교육학
만5세 아동의 로봇에 대한 물활론적 사고와 지각적 인식
An Investigation of Young Children's Animism and Perception of Robot
아동과 권리 |
14 |
4 |
2010 |
교육학
자폐범주성장애 유아의 반응 유형 탐색 - 로봇 장난감과의 상호작용에서 이루어지는 자극을 중심으로 -
Exploring the Responses of Children Labeled with Autism - Through Interactions with Robotic Toys -
특수교육재활과학연구 |
50 |
1 |
2011 |
기타사회과학
재량활동시간에 창의성학습 활동을 위한 비프로그램형 라인트레이서 학습모형 - 교재 개발과 수행평가 중심 -
A Non-program Line Tracer Learning Model for Creative Learning Activities during Discretionary Activity Hours
정보교육학회논문지 |
15 |
1 |
2011 |
컴퓨터교육학
초등학교 재량활동시간에 라인트레이서를 이용한 C프로그래밍 학습모형
A C-Programming Learning Model Using a Line Tracer in Discretionary Activity Hours in Elementary Schools
정보교육학회논문지 |
15 |
4 |
2011 |
컴퓨터교육학