소셜미디어와 인터넷공간에서의 정치적 소통
Social Media and Political Discourse
평화연구 |
19 |
2 |
2011 |
정치외교학
선거 커뮤니케이션의 이론적 규범성과 현실 정치의 한계: 2010년 6․2 지방선거 자치단체장 후보자 캠프의 인터넷 미디어 전략 관련 심층인터뷰 연구
The Theoretical Norms of Election Campaign Communication and the Limit of Realistic Politics: A Study by In-depth Interview with Candidate Camps about Internet Media Strategies in 2010 Election for Heads of Local Government
사회과학연구 |
22 |
4 |
2011 |
사회과학일반
인터넷미디어의 특성이 정치커뮤니케이션 참여도에 미치는 영향
A Study on the influence of the internet media properties on the degree of participation in political communication of voters
정치·정보연구 |
13 |
2 |
2010 |
정치외교학
인터넷미디어의 특성이 정치커뮤니케이션 참여도에 미치는 영향
A Study on the influence of the internet media properties on the degree of participation in political communication of voters
정치·정보연구 |
13 |
2 |
2010 |
정치외교학
정치와 언론의 관계에 근거한 정치발전과 미디어의 역할 연구
Political Development and the Role of Media -Based on Relationship between Politics and Media
정치커뮤니케이션연구 |
19 |
2010 |
정치커뮤니케이션
정치와 언론의 관계에 근거한 정치발전과 미디어의 역할 연구
Political Development and the Role of Media -Based on Relationship between Politics and Media
정치커뮤니케이션연구 |
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19 |
2010 |
정치커뮤니케이션
소셜 미디어 관련 온라인 선거 공론장 규제체계 비교연구
A Comparative Study on the Regulation System of Public Sphere in the Social Media Space During the Election Campaign
한국언론정보학보 |
55 |
3 |
2011 |
신문방송학
한국 정치의 ‘편집증적 스타일(paranoid style)’?
경제와 사회 |
85 |
2010 |
사회학
한국 정치의 ‘편집증적 스타일(paranoid style)’?
경제와 사회 |
|
85 |
2010 |
사회학
박원순 서울시장의 이미지에 대한 Q 방법론 연구
A study on the image of Seoul Mayor Won-Soon Park - using Q-methodology
평화연구 |
20 |
1 |
2012 |
정치외교학
‘개정 미디어법’의 정치적 함의와 법적 문제점
Political Implications and Legal Problems of ‘Revised Media-related Bills’
한국시민윤리학회보 |
23 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
‘개정 미디어법’의 정치적 함의와 법적 문제점
Political Implications and Legal Problems of ‘Revised Media-related Bills’
한국시민윤리학회보 |
23 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
정치커뮤니케이션에서 방송프로그램 유형과 메시지 유형이 일반대중의 메시지 수용에 미치는 효과
The Effects of the types of Broadcast Programs and Political Messages on Audience Attitude in the Political Communication
정치커뮤니케이션연구 |
25 |
2012 |
정치커뮤니케이션
선거 미디어로서 방송과 SNS -상호 관계 형성 유형별 역할 비교와 유권자의 활용 방안을 중심으로
Broadcasting and SNS as Campaign Media -Comparative Analysis of Their Roles by Three Relations
정치커뮤니케이션연구 |
26 |
2012 |
정치커뮤니케이션