사이버학습환경에서 온라인 과제가치, 학교의 지원, 만족도, 학습지속의향 간의 구조적 관계
The Structural Relationship among On-line task value, University support, Satisfaction, Learning persistence in Cyber Education
정보교육학회논문지 |
14 |
3 |
2010 |
컴퓨터교육학
사이버학습환경에서 온라인 과제가치, 학교의 지원, 만족도, 학습지속의향 간의 구조적 관계
The Structural Relationship among On-line task value, University support, Satisfaction, Learning persistence in Cyber Education
정보교육학회논문지 |
14 |
3 |
2010 |
컴퓨터교육학
원격대학 성인학습자의 학습성과에 대한 자기인식 분석
Analysis of Adult student's Self-recognition to Learning Performances at Cyber University
평생학습사회 |
7 |
2 |
2011 |
교육학
사이버대학 강의에서 학생의 사회적 실재감과 학업성취 간에 미치는 학업적 자기효능감과 학습몰입의 조절효과
Moderating Effect of Academic Self-Efficacy and Learning Flow between Social Presence and Academic Achievement of Students in Cyber University Courses
정보교육학회논문지 |
16 |
2 |
2012 |
컴퓨터교육학
사이버학습시스템 수용요인에 관한 구조적 분석
The Structural Analysis on the Technology Acceptance Factor in the E-learning System
한국자치행정학보 |
25 |
3 |
2011 |
도시/지방행정
공공부문 구성원들의 사이버 학습 태도인식에 관한 연구
A Study on the Attitude Perception of e-Learning in Public Sector
한국행정연구 |
19 |
3 |
2010 |
행정학
공공부문 구성원들의 사이버 학습 태도인식에 관한 연구
A Study on the Attitude Perception of e-Learning in Public Sector
한국행정연구 |
19 |
3 |
2010 |
행정학