케이블TV방송의 반복광고효과 wear-in과 wear-out에 관한 연구: 광고노출조건, 프로그램 각성, 광고시간제시 및 인지욕구를 중심으로
A Study on Wear-in and Wear-out of Repeated Advertising Effects of Cable Television Broadcasting: Focused on Advertising Exposure Condition, Type of Program Arousal, Advertising Time Presentation and Cognitive Desires
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
4 |
2011 |
심리과학
인터넷 구매자들의 인지적 욕구, 자기 개념, 개인적 성격의 차이가 충동구매에 미치는 영향에 관한 연구
Individual Differences(The Self, Need for Cognition, Intro/Extroversion) Effects on Compulsive Buying on the Internet
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
혁신적 신제품에 대한 소비자반응에 있어 심적 시뮬레이션 영향 연구
Effect of Mental Simulation on Consumer Response to Innovative New Product
마케팅연구 |
25 |
1 |
2010 |
경영학
혁신적 신제품에 대한 소비자반응에 있어 심적 시뮬레이션 영향 연구
Effect of Mental Simulation on Consumer Response to Innovative New Product
마케팅연구 |
25 |
1 |
2010 |
경영학
라디오 광고를 통해 유발된 유머가 광고 태도에 미치는 영향 : 지각된 유쾌함의 매개효과와 인지욕구의 조절효과를 중심으로
Impacts of Humorous Radio Advertising on Attitude Toward Advertising : Mediating Effect of Perceived Humorous and Moderating Effect of Need for Cognition
한국광고홍보학보 |
13 |
1 |
2011 |
신문방송학
방송 프로그램과 제품 간의 관련성과 시청자의 인지욕구가 광고 반응에 미치는 효과 - 호스트셀링 광고를 중심으로
The Effects of TV Program-product Type Relevance on Consumer Responses to Host-selling Advertising : Moderating Role of Need for Cognition
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
방송 프로그램과 제품 간의 관련성과 시청자의 인지욕구가 광고 반응에 미치는 효과 - 호스트셀링 광고를 중심으로
The Effects of TV Program-product Type Relevance on Consumer Responses to Host-selling Advertising : Moderating Role of Need for Cognition
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
소비자 구매행동은 혈액형과 연관이 있는가?
Blood Type and Consumer Behavior: Fact or Fiction?
소비자학연구 |
23 |
2 |
2012 |
경제학
중국소비자의 매체 유형에 따른 광고 효과에 관한 연구
A Study on the Advertisement Effects of Media Types on Chinese Consumer
사회과학연구 |
17 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
중국소비자의 매체 유형에 따른 광고 효과에 관한 연구
A Study on the Advertisement Effects of Media Types on Chinese Consumer
사회과학연구 |
17 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
QR코드가 결합된 TV광고 효과 연구 - 소비자 특성 및 지각된 상호작용성을 중심으로
Effects of Advertising Combining TV and QR Code - Need for Cognition, Inovativeness and Perceived Interactivity
광고연구 |
94 |
2012 |
광고/홍보학
애매모호한 광고메시지의 광고효과: 인지욕구와 애매모호성 관용을 중심으로
Ads effectiveness of ambiguous ads message: focusing on moderating effect of need for cognition and ambiguity tolerance
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
2 |
2011 |
심리과학
개인적 차이 변수들의 중소기업제품 구매의도 영향에 대한 연구: 품질과 유통의 역할
The Impacts of Individual Differences on Purchase Intention for Small Enterprise Products: the Roles of Quality and Channel
벤처창업연구 |
6 |
4 |
2011 |
창업/벤처기업
온·오프라인 채널에서 지각된 품질이 서비스의 개인가치에 미치는 영향에 관한 연구 -인지욕구의 조정효과를 중심으로-
A Study on Perceived Quality affecting the Service Personal Value in the On-off line Channel - Focusing on the moderate effect of the need for cognition -
유통연구 |
15 |
3 |
2010 |
경영학
시각적 은유광고의 이미지 표현방식이 광고에 대한 확산성과 관련성인식에 미치는 영향 : 소비자 인지욕구의 조절효과를 중심으로
The Impact of the Type of Visual Metaphor in Ads on the Awareness of Divergence and Relevance of the Ad : The Moderating Role of Consumer Need for Cognition
광고학연구 |
23 |
5 |
2012 |
신문방송학
인지욕구 수준과 성별이 모바일 광고에 미치는 영향
The Effect of Mobile Advertisement on the Need for Cognition and Gender
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
인지욕구 수준과 성별이 모바일 광고에 미치는 영향
The Effect of Mobile Advertisement on the Need for Cognition and Gender
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학