노스탤지어

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.31148

한자 :
영어 : nostalgia

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

c02-01 감정 감정

향수 [ 鄕愁 ]

김유정 문학의 향토성 재고(再考)-30년대 향토 담론과의 비교를 중심으로-

Reconsideration on the Locality Expressed in Kim Yu Jung’s Literature-Focused on comparison with discourse on locality in the 1930’s-

현대문학의 연구 | 41 | 2010 | 한국어와문학

김유정 문학의 향토성 재고(再考)-30년대 향토 담론과의 비교를 중심으로-

Reconsideration on the Locality Expressed in Kim Yu Jung’s Literature-Focused on comparison with discourse on locality in the 1930’s-

현대문학의 연구 | | 41 | 2010 | 한국어와문학

문화적 기억과 역사적 장소 : 1920년~1938년의 경주

Cultural Memory and Historical Place: Gyeongju from 1920 to 1938

국어국문학 | 161 | 2012 | 한국어와문학

‘산화(散華)’와 ‘난사(難死)’: 전후 일본의 특공의 기억과 재현에 관한 연구

The Memory and the Representation of Kamikaze in Post-war Japan

한국문화인류학 | 45 | 3 | 2012 | 역사학

名士风流怀旧的幻灭论《海上花列传》中“一笠园”写实之隐喻

The Disillusion of Nostalgia for Elegant Manner of the Famous Gentleman: on the Realistic Metaphor of Yiliyuan in the Sing-Song Girls of ShangHai

중국소설논총 | 35 | 2011 | 중국어와문학

도시 공간 속의 촌락: 중계본동 ‘104마을’ 서민경관의 퇴락

Dereliction of the Ordinary Landscape of 104 Urban Village in Joonggye-Dong, Nowon-Gu

문화역사지리 | 24 | 1 | 2012 | 인문지리학

노스탤지어 성향과 방문지 선호도 간 관련성 연구

A Study of Correlation between Nostalgia Proneness and the Preference toward Tourist Sites

호텔관광연구 | 13 | 1 | 2011 | 호텔/외식산업경영

다시 못 올 것에 대하여: 노동자 구술증언 속의 ‘향수’ 또는 ‘과거의 낭만화’

For the Irrevocable Past: Nostalgia or Romanticization of Past in Testimonies of Workers

사회와역사(구 한국사회사학회논문집) | 85 | 2010 | 사회학

다시 못 올 것에 대하여: 노동자 구술증언 속의 ‘향수’ 또는 ‘과거의 낭만화’

For the Irrevocable Past: Nostalgia or Romanticization of Past in Testimonies of Workers

사회와역사(구 한국사회사학회논문집) | | 85 | 2010 | 사회학

‘포스트-노스탤지어’: 90년대 르네상스 영화와 욕망의 시선

“Post-Nostalgia": Renaissance Films of 1990's and the Gaze of Desire

비교문학 | 52 | 2010 | 인문학

‘포스트-노스탤지어’: 90년대 르네상스 영화와 욕망의 시선

“Post-Nostalgia": Renaissance Films of 1990's and the Gaze of Desire

비교문학 | | 52 | 2010 | 인문학

노스탤지어가 구매의도에 미치는 영향 : 자기긍정감과 사회유대감의 매개효과를 중심으로

The Effect of Nostalgia Advertising Content on Purchase Intention : The Mediating role of Self-Positivity and Connectedness

마케팅연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학